Setkání družin Skauta ABS v Praze

Kontakt na nás

16. - 18. 09. 2005

Setkání družin Skauta ABS v Praze

Letošní setkání družin v Praze bylo již pátým, jubilejním setkáním svého druhu od vzniku naší organizace- SKAUT - český skauting ABS.

Z našeho střediska se na akci vydala početná skupina bratrů a sester. Sešli jsme se v pátek 16.9. v 15:30 na vlakovém nádraží, odkud jsme odjížděli do Prahy. Vlak nám jel v 16. hodin a v Praze jsme byli kolem 7. hodiny. Poté jsme se rychle přesunuli do klubovny střediska Gatagewa, která se nachází v Praze na Žižkově. Zde proběhlo slavnostní zahájení akce za přítomnosti vedení organizace. Na začátek akce se také zpívala hymna hnutí. Byly zde také rozděleny družstva na sobotní hru. Tuším že jich bylo 8-10.Poté se některá střediska odebrala do klubovny vodních skautů, která byla asi 10 minut pěšky od Gatagewy. V sobotu ráno jsme vstávali asi v 7:30 a v půl deváté jsme se vydali ke kostelu na Žižkově,kde byla celá hra slavnostně zahájena. Jednotlivá družstva obdržela základní informace o průběhu hry a vyrazila do terénu. Cílem hry bylo navštívit co nejvíce míst spojených se skautskou historii, či skautskými výročími.. Mezi ně patřily např. Vyšehrad (hrob A.B. Svojsíka), Stromovka, Výstaviště, Křemencárna, Kino Skaut, Jindřišská ulice, Staroměstské náměstí, Libeňský ostrov a další. K cestování jsme využívali pražské městské dopravy. Jelikož pointou hry byly Rychlé šípy, tak jsem měli cestou získat žluté špendlíčky na klopu a každou celou hodinu jsme plnili určený úkol. Konec této části hry byl mezi půl čtvrtou a čtvrtou u koně Sv. Václava na Václavském náměstí. Zde dostala jednotlivá družstva další instrukce pro večerní pokračování s názvem : Stínadla se bouří. Poté jsme se vydali zpět do kluboven, kde jsme si velmi krátce odpočinuli a vydali jsme se na Karlův most, kde hra pokračovala. Zde jsme měli napustit petlahev vodou z Vltavy a vydat se do Stínadel(Hradčany). Oblast, kde se hra odehrávala byla ohraničena ulicemi na Hradčanech. Pokoušeli jsme se zde nalézt místa, kde byl na fotografiích, které jsme dostali zachycen Široko, na těchto místech si vzít samolepku a přitom nebýt chyceni všudypřítomnými Vonty. Tato část hry se podle mne účastníkům líbila nejvíce. Večerná část byl kolem 9. hodiny vyhodnocena na Hradčanském náměstí před Pražským hradem a vydali jsme se zpět do kluboven k zaslouženému spánku.

V neděli ráno proběhlo v klubovně Gatagewa vyhodnocení a naše středisko se rychle vydalo na hlavní nádraží, odkud nám odjížděl v 9:23 vlak zpět do JH. Domů jsem přijeli značně unaveni v neděli kolem poledne. Domnívám se že hra měla velmi zajímavou a poutavou pointu a dětem se líbila. Podle mého byla však pro nejmenší příliš náročná a bylo zde velmi málo času na odpočinek.

Účast: DVOJKA: Koksík, Venca, Štěpán, Lísky, Bláboš, Komár, Váša, Pařez, Marek, Štika, Pepek, Mamut