Letní tábor Fort David 2007

Letní tábor Fort David 2007

29.7.-12.8.2007

Tábor Fort David 2007

1.Den-příjezd

Sraz byl v neděli v 8:00 u klubovny, kde jsme naložili zavazadla, jídlo, nářadí a další věci. Na tábor jel již podruhé i můj pes Tim. Od klubovny na tábor jsme jeli autama. Jakmile jsme dorazili na tábořiště Fort David, které leží mezi vesnicí Bílou a Sedlem, začali jsme vybalovat věci z aut. Potom jsme si nanosili podsady na stany. Lukův, Drakův a Hejkalův taťka nám pomohli postavit stany, kde jsme spali. Když jsme měli postavené stany, šli jsme se zabydlet. Pak jsme šli připravit dříví na zahajovací oheň. U zahajovacího ohně jsem byl ohnivec já. U ohně jsme se seznámili s etapovou hrou, která se jmenovala "Zlatokopové ze Sedla aneb Boj o zlato z České Kanady". Starý zlatokop Harry O´Shea (Štěpán) se svým sluhou Johnem Silverem (Venca) nás provázeli etapovou hrou. A nyní něco o hře: Harry je již starý a chce předat své zkušenosti a bohatství někomu jinému. Od svého sluhy se dozvěděl, že se nyní v okolí Sedla, v jeho zlatokopeckém revíru nachází spousta mladých a šikovných lidí, kteří by ho mohli v jeho řemesle nahradit a převzít jeho zlatokopecké učení. Účastníci, kteří by chtěli převzít Harryho umění se rozdělili do dvou cechů (skupin): cech 1 - Kolík, Sněhulák, Komár, Drak, Vrabčák dále pak cech 2 - Pepek, Pařez, Štika, Hejkal, Luk. Hra měla 10 etap. Zlaté valouny účastníci získávali po dobu tábora nejen za etapy, ale i během jiných činností. Valouny se mohly také odebírat. Vyhrál ten cech, který nasbíral nejvíce zlatých valounů a získá nadvládu nad Českou Kanadou a nástupcem Harryho se stane ten z vítězného cechu, kdo bude mít nejvíce zlatých valounů (individuálně). To je asi tak vše, co bych vám mohl říct o etapové hře. Kolem desáté hodiny večerní jsme šli spát.

2.Den

Budíček byl v 7:30. Na rozcvičku jsme běželi do půl těla. K snídani jsme měli makové záviny. V 9:00 byl slavnostní nástup v krojích, vztyčili jsme vlajku a zasekávali jsme sekyru práce. V deset hodin byl nástup na etapovou hru. 1.Etapa - Domov - Každý správný zlatokopecký cech má mít svou chýši (místnost), bylo nutno ji tedy postavit někde v lese v blízkosti tábora. Každý cech si také zvolil rádce cechu a všichni si vymysleli svou zlatokopeckou přezdívku. Tou se museli oslovovat po dobu táborové hry. Vítězný cech získal 4 valouny zlata, poražený cech získal 2 valouny. Hezčí chýši měl cech 1, vůdce tohoto cechu jsem byl já, vůdce 2. cechu byl Pařez. K obědu jsme měli špagety s rajčatovou omáčkou. Po poledním klidu šel Venca s klukama dělat ohniště, já se Štěpánem jsme dodělávali vlajky kolem stožáru. K večeři byl chleba s paštikovou pomazánkou. Po večeři bylo osobní volno. Štěpán řezal metrové klády a já je sekal, abychom měli čím topit v kuchyni. Pak byl nástup na táborové kostky. Po kostkách jsme šli spát.

3.Den

Ráno jako obvykle jsme běželi na rozcvičku do půl těla. K snídani jsme měli chleba s marmeládou. Dopoledne jsme se učili uzly v přírodě se Štěpánem. Když jsme je uměli, Štěpán udělal soutěž kdo udělá nejrychleji všechny čtyři uzle. Nejrychleji udělal všechny uzle Sněhulák a dostal za ně jeden zlatý valoun. K obědu byly brambory a vepřová omáčka z hráškem. Drakovi nechutná hrášek, takže měl problém s dojídáním. Odpoledne byl nástup na etapovou hru. 2.Etapa - Zlatokopova mlčenlivá pohovka - Každý z cechu musel držet bobříka mlčení. Harry byl velmi rozezlen, nechtěl,aby jej někdo rušil. Cechy v rámci bobříka mlčení také vyráběly drobné sedačky do svých obydlí, nebo k ohni. Hodnocena byla kvalita sedaček a také, ten, kdo mlčel až do konce. Nejlepší sedačku měl bez použití hřebíku Pařez,a taky mlčel až do konce. Mlčet vydržel akorát Pařez a Sněhulák. K večeři jsme si ohřáli párky s chlebem. Večerní program byla pískaná. Poprvé pískal Sněhulák a potom Štika. Kolem půl desáté vyhlásil Koksík soud, a kolem půl jedenácté jsme šli spát.

4.Den

Obvyklá rozcvička do půl těla. K snídani jsme měli bábovku, kterou upekli Kecal a Koksík. Po dobré snídani byl nástup na signalizování. Rozdělili jsme se do dvou skupin, jedna skupina šla na druhý konec louky a tam si sedla a připravovala se na vysílání zprávy v morseovce s praporky. Druhá skupina se připravovala zprávu přijímat. Posílali jsme si mezi sebou zprávy. K obědu jsme měli rizoto. Pařez a Luk měli jídlo na přání, měli bramboráčky. Po obědě jsme se připravovali na turnaj v bobíku. Ten, kdo vyhraje všechny zápasy bude odměněn 3 valouny zlata. Bobík měl 3 kategorie mladší, starší a všichni dohromady. Bobík se ten den nedohrál, celkem totiž bylo kolem 50 zápasů. Po táborových kostkách jsme šli opět signalizovat, ale ne s praporky, ale s baterkami. Také jsme si posílali zprávy v morseovce. Potom jsme šli spát.

5.Den

Tento den jsem byl denní rádce já. Předchozí 4 dny byl denní rádce Kecal a ukázal nám jak se chová denní rádce a jaké má povinnosti. K snídani jsme měli rohlíky se sýrem. Dopoledne byl nástup na etapovou hru. 3.Etapa - Měšec Každý si vystřihl z plátna kolo, ze kterého si vyrobil měšec. Měšec si mohl také ozdobit, něco na něj vyšít, nebo si ho mohl vybarvit. Abychom si mohli otestovat skupinový měšec, dostali jsme vzkaz v morseovce. Venca nám řekl, až to vyluštíme, tak máme někde najít 10 zlatých valounů. Náš cech vyrazil hned jak věděl,kam má jít. Náš cech našel všech 10 valounů. Když jsme je našli, tak jsme vyrazili zpátky do tábora. Po chvíli dorazil do tábora i druhý cech s prázdnou. Po odpočinku jsme se vrátili k dohrání bobíku. Bobík jsme dohráli celkem rychle. V podvečer nám Kecal řekl, že máme nasbírat nejvíce přírodních barev na kus prostěradla. Potom byly dobré táborové kostky. Byla 4x změna pohlaví. Pak jsme šli spát.

6.Den

Dnes byl denní rádce Pařez. Dopoledne jsme modelovali s kouzelnou hmotou. Každý si vymodeloval co chtěl a odvezl si to domů. Ten kdo měl nejhezčí výrobek, dostal 1 zlatý valoun. Pařez a Luk měli nejhezčí výrobek: erb a chatičku. K obědu jsme měli brambory a řízky. Po obědě byl nástup na etapovou hru. 4.Etapa - Tajemná řeka Yucon - Oba cechy měli za úkol jít proti proudu tajemné řeky Yucon a hledat zlaté valouny. U předposledního valounu jsme dostali papír s morseovkou. Poslední valoun byl pod kapradím, na kterém visela šiška, to byla ta nezvyklost. Po večeři jsme šli přespat do přírody. Vzali jsme si s sebou stany, spacáky a karimatky. Přespali jsme na jiném tábořišti. V noci byla ještě cestička odvahy. Zúčastnilo se jí osm dětí. Mezitím co jsme byli pryč, Kecal a Štěpán hlídali celou noc každý po 4 hodinách.

7.Den

Ráno jsme se vzbudili kolem půl osmé. Rozcvička nebyla, protože jsme museli sbalit stany. Kolem deváté jsme šli do tábora. Stany byly ráno ještě mokré, tak jsme je museli v táboře zase vybalit a postavit, aby uschly. Celé ráno i odpoledne jsme se připravovali na slavnostní slibový oheň. Skautský slib jsem plnil já a slib vlčat plnili: Luk, Drak, Komár, Štika a Pepek. Na slibový oheň se připravují 4 malé ohně do pyramidy. Každý z nich má svoje jméno: na Severu je Oheň Lásky, na Jihu je Oheň Pravdy, na Východě je Oheň Krásy a na Západě je Oheň Síly. Uprostřed stojí velká slibová pagoda. K těmto 4 malým ohňům se říká ke každému jedna věta. Potom jsme si udělali pochodně, kterými jsme zapálili slibovou pagodu. Jakmile byly ohně zapáleny, tak jsme přešli ke slibu. První byl slib vlčat, a potom skautský. Pak nám Venca připomenul k 1. 8. 2007 100 let výročí skautingu. Každý vhodil do ohně dřevěné kolečko s nápisem co přeje skautingu. Přijelo k nám také pár hostů: Lenka, Ferda, Žabák, Lísky a Strůča. Připomenuli jsme si také smrt Peříčka jednou minutou ticha. Po skončení ohně mohli ti, co plnili slib u něj zůstat do rána. U ohně přespal jenom Luk a Drak.

8.Den

Ráno po snídani odjel Pařez a Sněhulák domů. Dopoledne jsme dělali každý cech svůj časopis, který byl o tom co jsme zažili první týden na táboře. K obědu jsme měli obalovaný lunchmeat a brambory. Po obědě jsme měli dlouhý polední klid a já jsem se hezky vyspal. Pak jsme se šli koupat do blízkého Sedelského rybníka. Před večeří Koksík řekl, kdo odnosí nejvíce nasekaného dřeva do kuchyně, tak dostane buď malou nebo velkou amnestii na černé kostky. Těsně po večeři přijel Štěpánův táta a udělal pro nás malý ohňostroj. Po soudu jsme čekali na večerní etapovou hru. 5.Etapa - Boj o zlato z noční České Kanady - Na louce bylo rozmístěno celkem 7 svíček. Byly to takové závody. Z každého cechu vyběhl vždycky jeden, ten běžel ke svíčce a hledal okolo ní zlatý valoun. Já a Pepek jsme šli potom cestičku odvahy.

9.Den

Dopoledne nás Venca naučil hru Lacrosse, hraje se s pálkami a tenisákem. Když jsme dohráli, tak jsme šli na procházku. Mezitím, co jsme byli na procházce Koksík a Kecal vytvořili prohlášení. K obědu jsme měli francouzské brambory. Po obědě byl dvouhodinový polední klid. Pak jsme šli na etapovou hru. 5.Etapa-Zlato na zátoce Fort Lake - Napřed jsme si museli vyrobit vor, na kterém jsme pluli pro zlaté valouny. Na hladině se pohupovali 4 plastové lahve, pro každou skupinu 2. Pod lahvemi byly přivázány zlaté valouny. Ta skupina, která přivezla obě lahve, tak vyhrála. Náš cech je přivezl dříve. Večer byl veselý oheň, který jsme připravili já a Štika. Ohnivcem byl bratr Drak. Připravili jsme si k ohni veselé scénky. Spát jsme šli kolem jedenácté.

10.Den

Dneska ráno byla krátká rozcvička a hygiena, protože jsme šli na výlet na zříceninu hradu Landštejn. Hned po snídani jsme vyrazili na autobus, který nás odvezl do Nové Bystřice, kde jsme měli půlhodinový rozchod. Jízdenka nás stála 5,50 Kč. Z Nové Bystřice jsme šli pěšky na Landštejn. Bylo to asi 12 km. Cestou jsme si dali oběd u bunkrů. K obědu jsme měli 2 konzervy a půlku chleba každý cech. Na Landštejně jsme měli také půlhodinový rozchod. Skoro všichni kluci utratili všechny peníze a neměli peníze na zpáteční autobus a tak si museli půjčit. Zpátky nám to jelo v 16:32 hodin. Celý večer bylo osobní volno.V noci v 1:30 byl přepad. Zrovna jsem hlídal já a Luk. Přepadli nás dva kluci z desátého oddílu. Jakmile jsme je chytili, tak jsme je svázali do kozelce. Štěpán napsal smlouvu, aby nás tento rok už nepřepadli. Rozbili nám sekyru práce a za trest museli dodělat dvě části ohradníku - nepovedlo se jim to tedy vůbec - byla to obrovská ostuda.

11.Den

Dnešní den jsme měli budíček až kolem osmé hodiny a rozcvička nebyla, protože by v noci přepad, tak abyshom si odpočinuli. Dopoledne jsme šli se Štěpánem poslepu, viděli jenom vůdci cechů a ti nás vedli. Tam, kam jsme došli, nám Štěpán řekl, že máme vyrobit nosítka a odnést nejlehčího člena cechu do tábora. K obědu jsme měli těstoviny s kakaem a cukrem. Odpoledne byl nástup na etapovou hru. 7.Etapa - Zlatokopecká výprava - Šli jsme s Vencou do Sedla a tam nám dal 3 zlaté valouny a hráli jsme hru "Dědeček měnil až vyměnil". Za úkol jsme měli vyměnit 3 zlaté valouny za nějaké věci. Náš cech vyměnil 2 valouny za konzervu, otvírák na konzervy, 1/4 chleba, paštiku a 4 rajčata a taky vyhrál, protože druhý cech přinesl jenom 4 rajčata a jedno DVD. Večeře byla pozdě kolem půl deváté. Soud byl až ráno. Po večeři jsme šli spát.

12.Den

Ráno jsme měli k snídani rohlíky s džemem. Dopoledne jsme se s Vencou učili a povídali o skautském zákonu. Potom jsme si dopisovali deník a lepili jsme si tak obrázky. K obědu jsme měli špagety s rajčatovou omáčkou. Odpoledne jsme šli se Štěpánem rozdělávat oheň na čas. Já jsem ho rozdělal a zamaskoval za 9 minut. Luk, který byl taky sám ho rozdělal za 12 minut. Drak a Komár ho rozdělali a zamaskovali za necelých 6 minut. Večer měla být osmá etapa, ale protože pršelo, tak nebyla. K večeři jsme měli grilované kuře a chleba. Po vynikající večeři jsme šli spát.

13.Den

Ráno, protože pršelo, tak nebyla rozcvička. K snídani upekl Koksík a Kecal 2 perníky. Dopoledne byl nástup na etapovou hru. 8.Etapa - Zlatokopova moudrá hlava Harry má zájem otestovat bystrost a moudrost jednotlivých členů cechů. Každý hrál s Harrym zlatokopeckou dámu. Kdo ho porazil získal jeden zlatý valoun. K obědu byla vynikající čína od Koksíkovy maminky. Odpoledne byl nástup na etapovou hru. 9.Etapa - Sebezapření hladového zlatokopa sedelského - Harryho sluha se dnes naštval a přestal mu vařit. Cechy ho budou muset nahradit. Každý cech si vytvořil svoje ohniště a uvařil si polévku a vejce natvrdo. Oba cechy uvařili totožně, oba cechy dostali 4 valouny zlata. Tu polévku jsme měli k večeři. Večer, když už byla tma, byla další hra, měli jsme hledat sedelská zvířata podle zvuku: sedlo krávu, sedlo kozu, sedlo žábu a sedlo prase. Když jsme našli nějaké zvíře, tak nám dalo papírek se svým názvem. Hledali jsme je bez baterek. V jedenáct jsme šli spát.

14.Den

Dnes jsem byl služba v kuchyni. K snídani jsme měli rybí pomazánku. Dopoledne byl nástup na etapovou hru. 10. Etapa - Hledání velkého pokladu - Poslední etapa -závěrečná. Venca nám dal dopis v morseovce, ve kterém bylo napsáno kde je poklad. Další papírek jsme měli v naší boudě. Další byl na mostě odkud jsme šli po červených fáborcích. Další zpráva byla u studny. Odtud jsme běželi až k zátoce Fort Lake,kde byl zlatý poklad. Náš cech našel 23 zlatých valounů a druhý cech našel zlaté vejce. Po obědě jsme připravovali závěrečný oheň. Večer u závěrečného ohně bylo vyhlášení vítězného cechu, jednotlivce a bodování stanů. Náš cech vyhrál. Já jsem vyhrál za jednotlivce a za bodování stanů taky a dostal jsem bonbóny.Kolem jedenácté jsme šli spát.

15.Den-odjezd

Ráno přijeli rodiče a pomohli nám sbalit stany a tak. Kolem dvanácté jsme přijeli do Jindřichova Hradce. Vynosili jsme věci z aut a šli jsme domů. Tábor se všem moc líbil a budeme se těšit na příští rok!

Účast: Koksík, Kecal, Venca, Štěpán, Kolík, Sněhulák, Pařez, Pepek, Štika, Komár, Luk, Drak, Hejkal, Vrabčák a pes Tim (skautské návštěvy: sestry Ferda a Ilča, bratři: Strůča, Ota, Baghýra, Žabák, Vozy a Lísky)