Letní tábor Fort David 2009

01. - 09. 08. 2009

Letní tábor Fort David 2009

Komár

1.den: Sešli jsme se 1. srpna v 8:30 u klubovny, kde jsme naložili všechny potřebné věci a jeli na skautské tábořiště Fort David. Tam jsme všechny věci vyložili, postavili stany a nanosili dřevo. Potom jsme šli chystat slavnostní zahajovací oheň. Večer byl slavnostní nástup, po nástupu Kolík zapálil oheň, po ohni šli skoro všichni spát, až na denního rádce, který hlídal do 23:00, potom klasické hlídky.

2.den: Tento den byl "den vody". Ráno jsme kreslili mapu třech rybníků - Sedelský, Dolní Panský a Žišpašský a počítali jejich objem. Kolík a Pařez s vedoucími stavěli vor. Po obědě a následném poledním klidu jsme donesli vor do rybníka a postavili ho. Pak jsme ho vyzkoušeli - kupodivu unesl i Kokse a někteří z nás si splnili odborku plavec - 50 metrů libovolný styl, 25 metrů znak a 25 metrů splývání a nakonec vylovit bahno z hloubky asi 150 centimetrů.

3.den: Tento den byl "den ohně". Ráno jsme šli stavět 4 druhy ohňů (pyramida, pagoda, strážný a hranice). Potom Štěpán udělal oheň v dešti, ale nepršelo. Potom byl malý test a po něm jsme šli hrát softball. Večer jsme šli střílet s pistole. Luk, Pepek a Drak šli na přepad, docela to vyšlo, tedy až na Luka, který omylem přepadl sousední tábořiště.

4.den: Tento den měl být výlet na Landštejn, ale vzhledem k nepříznivému počasí byl odložen na středu. Já, Luk, Kolík a Pepek jsme hráli dostihy, Štika a Pařez šachy a Čop a Jezevec modelovali. Po obědě jsme šli hrát pískanou, vyhrál Drak a Štika a potom zkontrolovat vor. Ještě tam byl.

5.den: Dnes jsme šli na Landštejn. Jeli jsme autama do Kláštera, kde jsme se koukli na kostel a do podzemí. Potom jsme šli přes Blato na návštěvu 7. oddílu. Odtud jsme šli na Landštejn, kde jsme se koukli z věže a na celý hrad. Potom jsme šli na autobusovou zastávku a odtud jeli do Nové Bystřice a odtud do zastávky Bílá. Nakonec jsme šli 3 kilometry na naše tábořiště.

6.den: Ráno jsme připravovali slavnostní slibový oheň. Pak jsme na voru hledali zlaté šišky, valouny a klacky. Měl nám to znepříjemňovat pirát Koks, ale skoro vůbec nám nevadil. Odpoledne jsme dokončili oheň, připravili si louče a večer zapálili malé ohýnky, ze kterých jsme zapálili velký oheň. Já, Luk a Pepek jsme složili skautské sliby. My jsme také u ohně přespali.

7.den: Ráno jsme vykopali jámu jak na slibový, tak na závěrečný oheň. Uklidili jsme po ohni, po svačině jsme dali batohy na záda a šli do zastávky Bílá. Odtud jsme jeli přibližně 30 kilometrů do Slavonic. Tam jsme se koukli do podzemí, Koks tam náhodou nezůstal a šli jsme si sednout na lavičku, kde jsme se naobědvali a šli se projít po náměstí. Nakonec jsme jeli zpátky do zastávky Bílá a šli na tábořiště. Drak se pokoušel utéct kvůli čočce, ale odchytli jsme ho před Bílou.

8.den: Ráno jsme řezali trámy na spálení a hrabali piliny. Před obědem byl turnaj v Bobíku. První jsem byl já, druhý Drak a Štika a třetí Luk. Po obědě jsme se šli koupat, zaparkovali jsme vor a natrhali ostružiny na puding. Večer jsme připravili oheň, který zapaloval Drak. Já s Lukem jsme měli celonoční hlídku

9.den: Tento den byl dnem posledním. Ráno jsme si sbalili věci, včetně veškerého nářadí, hrnců a jiných věcí. Potom přijeli rodiče, naložili jsme věci a jeli ke klubovně, kde jsme všechny věci vyložili, rozloučili se a jeli domů.

LUK

1. den SOBOTA

Sešli jsme se jako obvykle u klubovny, abychom naložili věci do aut. Zanedlouho však bylo vše naloženo a my jsme odjeli na tábořiště. Nejprve jsme vyložili věci a postavili stany. Rodiče sekali dřevo. Když odjeli, šli jsme nosit dřevo do kuchyně. Okolo třetí hodiny jsme se šli koupat do rybníka.Tam jsme se dohodli, že budeme mít zahajovací oheň a proto jakmile jsme se vrátili do tábora, šli jsme na chrastí a na březovou kůru. Pařez s Kolíkem šli řezat kůly. Chrastí sice muselo být hodně, ale přesto jsme to zvládli. Potom jsme měli banku a nástup. Když se začalo stmívat Kolík zapálil oheň. Zpívali jsme písničky. O večerce jsme šli spát.

2. den - NEDĚLE

V půl osmé nás Štika vzbudil a my jsme běželi na rozcvičku. Po rozcvičce jsme měli ranní hygienu, úklid stanů a snídani. Potom jsme měli nakreslit co nejpřesněji z mapy tři rybníky a vypočítat kolik je v nich vody. Něco jsme dodělávali i při poledním klidu. Pařez, Kolík a vedoucí dělali vor. Po poledním klidu jsme měli vyzkoušet vor, ale protože hřmělo, tak nám Venca raději zkontroloval deníky. Po chvíli však hřmění utichlo a my jsme se šli koupat. Nikdo nechtěl vor opustit. Také jsme plnily odborku plavce. Kdyžjsme se vyblbli, šli jsme hrát do tábora softbal. Potom byla večeře a osobní volno.Po osobním volnu došlo na kostky. Štika dostal trojkombinaci. Zase začalo pršet, tak jsme šli spát.

3. den - PONDĚLÍ

Po rozcvičce, hygieně a snídani jsme šli se Štěpánem dělat malé modely ohňů.Rozdělili jsme se do dvojic: já a Kolík pyramida, Pepek, Drak pagoda, Komár, Štika - strážný, Pařez s Čopem a s Jezevcem hranice. Podařila se zapálit pyramida a pagoda. Potom jsme šli vyzkoušet oheň v dešti. Když se to Štěpánovi podařilo rozdělat, byl oběd. Po poledním klidu jsme šli hrát softbal a střílet z pistole.Když jsme dostříleli, šli jsme na večeři. Potom byl soud. Po soudu jsem se s Pepkem a s Drakem připravil u ohniště, protože jsme měli tajně přepadnout tábor ( nevěděl jsem, že to bude náš tábor a proto jsem udělal přepad na sousední junácký tábor, ale podařilo se mi to ). Pak jme šli spát.

4. den - ÚTERÝ

Protože ráno pršelo, byl posunutý budíček a nebyla rozcvička. Po snídani jsme hráli do oběda stolní hry. Po obědě pršet přestalo a my jsme šli řezat trámy z chatky, která stála u pískárny. Potom jsme šli hrát s Vencou do lesa pískanou. Když jsme dohráli, šli jsme se podívat k rybníku na vor. Přišli jsme do tábora na večeři. Pak bylo osobní volno. Po osobním volnu byly zase táborové kostky. Potom jsme šli spát, abychom mohli ujít zítřejší výlet.

5. den - STŘEDA

Dnes se měl uskutečnit výlet na Landštejn, a proto jsme se rychle nasnídali a připravili si věci. Potom jsme jeli do Kláštera. V Číměři nás stavěli policajti, ale nakonec jsme dojeli. V Klášteře jsme si prohlédli kostel s podzemními chodbami. Potom jsme šli na Landštejn. Cestou jsme se vykoupali a navštívili jsme sedmý oddlíl skautů na Bukové. Na Landštejně jsme vystoupili na věž a měli rozchod. Potom jsme sešli na zastávku a odjeli do Bílé. Z té jsme šli na tábořiště a hned byla večeře. Po ní odjel Kolík domů. Po osobním volnu byl soud a výkon trestů. Potom jsme v jídelně zpívali. Po večerce jsme šli spát.

6. den - ČTVRTEK

Po rozcvičce jsme se nasnídali a šli připravovat slibový oheň. Nejdříve jsme připravili malé ohně na světové strany. Potom jsme šli hledat poklad na FORT LAKE - pluli jsme po rybníku na voru a hledali místa označené fáborky a kde měl být poklad. Cestu nám však znepříjemňovali piráti, kteří nám kradli zlato. Nakonec jsme našli a uchránili 21 zlatých věcí (šišky, jehličí, listí, dřevo, valouny). Když jsme přišli do tábora, byl oběd. Po obědě jsme sbírali chrastí a připravovali hlavní oheň a louče. Potom jsme měli večeři. Po večeři přijeli Lísky a Vozy. po osobním volnu jsme zapálili malé ohně, přepálili louče a snimi podpálili hlavní oheň. Pak jsem s Komárem a s Pepkem skládal skautský slib. Všichni jsme ho složili, a proto už nejsme vlčata, ale skauti. Potom jsme si u ohně připravili spaní.

7. den - PÁTEK

Protože jsem byl denní rádce, vzbudila mě poslední hlídka abych za půl hodiny vzbudil tábor. Potom jsme měli rozcvičku a snídani. Po snídani jsme si zbalili. Pak jsme se vydali do Bílé na zastávku a poté odjeli do Slavonic. Šli jsme si tam prohlídnout podzemní chodby které vedou pod námněstím. Bylo to tam hezký, celou dobu jsme šli vodou a nízkými, úzkými chodbami. Potom jsme měli rozchod. Asi v půl čtvrté jsme šli na zastávku a tam hráli "kdo pane", ale za chvíli přijel autobus a tak jsme jeli přes Novou Bystřici na zastávku do Bílé. Odtud jsme šli na tábořiště. Protože večeře ještě nebyla hotová, šli jsme se koupat. Když jsme se vykoupali, šli jsme na večeři, ale protože byla čočka, Drak se urazil a odešel domů. Naknec jsme ho chytli a odvezli do tábora, kde se uklidnil. Potom jsme zpívali. Okolo desáté jsem šel hlídat tábor a ostatní spát. Za hodinu jsem vzbudil Komára a zase po dvou hodinách probudil on mě. Do ůl druhé bylo vše v pořádku. Potom, ale mě někdo chytil pusu, zbavil mě píšťalky a svalil se se mnou do trávy a já poznal že je to můj taťka. Začal jsem řvát poplach. Naštěstí se vzbudil Štěpán a pomohl mi. Mezi tím Zdeněk odnesl sekeru. Jakmile Štěpán za mě taťku sundal, vzal jsem píšťalku a zapískal poplach. Skoro všichni se vzbudili. potom jsme šli hledat sekeru. Našli jsme jí v lese a dali na místo, ale to jsme neměli dělat, protože vyběhnul drakův taťka a vzal nám jí. Běžel jsem za ním, ale u brány mě chytl pod krkem a sekeru odhodil do trávy, kde jí vzala mamka. Nakonec to zkončilo tak, že jsme sekyrku našli u aut. Vyměnili jsme jsme sekyrku za zajatce a šli spát.

8. den - SOBOTA

Protože jsem byl služba v kuchyni, probudila mě poslední hlídka a šel jsem nazbírat chrastí na oheň. Jinak tam ráno na práci nebylo nic. V půl osmé jsme běželi na rozcvičku. Potom byla snídaně. Po snídani jsem myl nádobí a ostatní řezali trámy. Když jsem měl všechno umyté, šel jsem klukům pomoct s hrabáním. Pak jsme šli hrát bobík. Vyhrál Komár. Když byl oběd hotový, šli jsme se najíst. Po poledním klidu jsme se šli koupat a připravovat ukončovací oheň. tentokrát jsme udělali hranici. Potom byla večeře. Po večeři jsme zapálili oheň a měli nástup. Já a Komár jsme šli brzo spát, abychom byli vyspalí na celonoční hlídku.( střídali jsme se po dvou hodinách ).

9. den - NEDĚLE

V půl sedmé jsem vzbudil Adélu a šel jsem jí pomoct se snídaní. Po půl hodině jsem vzbudil tábor. Když jsme si vyčistili zuby, šli jsme vykízet kuchyň a sklípek. Okolo deváté přijeli rodiče. Nandali jsme věci do aut a odjeli ke klubovně. Tam jsme vyložili věci a odjeli domů.

PEPEK:

sobota

1.den:

Ráno jsme se sešli u klubovny, naložili věci do káry a vyrazili na tábořiště. Na tábořišti jsme postavili podsady, vyložily věci z káry a někteří tatínkové naštípali hromady dříví,které jsme odnosili do kuchyně. Když bylo vše hotovo a tatínkové odjeli a mi jsme se šli koupat. Po koupání jsme šli připravit zahajovací oheň a po slavnostním nástupu jsme ho zapálili a po ohni jsme šli spát.

neděle

2.den:

Po rozcvičce se Štěpánem a snídani jsme já, Luk, Drak, Štika, Komár šli kreslit mapy rybníků a počítat jejich obsah a objem a ostatní stavěli vor.Po obědě a poledním klidu jsme šli vyzkoušet vor.Vor plul skvěle a někteří z nás i já jsme si splnili odborku Plavec.Potom hráli baseball.Po večeři a kostkách šli spát a tu noc by la bouřka.

pondělí

3.den:

Po snídani jsme se rozdělili do dvojic,každá dvojice měla udělat malí model ohňů:Kolík s Lukem pyramida,Drak a já pagoda,Komár se Štikou strážní,Pařez s Čopem hranice.Oheň však chytl jen prvním dvou dvojicím.Po svačině jsme společně udělali oheň na sněhu a povedl se!Po obědě jsme měli malou prověrku a po ní jsme šli hrát baseball.Po večeři,bance a kostkách šli všichni spát jen já,Luk a Drak jsme šli na přepad.Koksík nám řekl,že pojedeme autem se zavázanýma očima a že máme vyseknout sekeru a položit jí vedle a utéct.Autem jsme jeli asi 1 hodinu,pak nás vysadili každého někde jinde měli jsme různě počítat a pak vyrazit,já jsem se plazil a ukrýval před světli baterky,až jsem se dostal za poslední stan,vše se mi zdálo povědomé.Když hlídka nedávala pozor vyběhl jsem a splnil úkol,ale neutekl jsem,protože mi došlo,že jsem přepadával vlastní tábor a dozvěděl jsem se,že se to už povedlo i Drakovi,jen Luk se spletl a přepal Junáky pod námi,ale Adéla jim to vysvětlila a šli jsme spát.

úterý

4.den:

Ten den jsem byl denní Rádce.Protože pršelo,tak mi Koksík řekl,že budíček bude o hodinu posunut a že nebude rozcvička.Po snídani jsme mohli hrát společenské hry já,Kolik a Luk jsme hráli Dostihy a Luk vyhrál.Po obědě,když přestalo pršet,tak jsme šli hrát pískanou.Po večeři,kostkách a bance jsme šli spát.

středa

5.den:

Po snídani jsme se zbalili na výlet do Landštejna.Auty nás zavezli ke Klášteru 1.,kde jsme si prohlídli místní klášter s katakombami.Po prohlídce jsme se šli podívat za holkama na Bukovou,ze které jsme se vydali na Ladnštejn.Na hradě jsme měli rozchod.Z Landštejna jsme jeli do Bystřice,kde jsme přesedli na další autobus,který nás dovezl na Bílá rozcestí odkat jsme šli do tábora.V táboře jsme měli výbornou večeři.Po večeři odjel Kolík,pak byl soud a výkon trestů,potom jsme šli spát.Když hlídal denní Rádce Drak,tak mu Žabák vzal sekyru i se špalkem,ale mi jsme ho našli a on ji vrátil a mi šli spát.

čtvrtek

6.den:

Po snídani jsme šli na chrastí na Slibový oheň.Když jsme ho nasbírali,šli jsme hledat poklad na Ford lake,pluli jsme po rybníce na voru a hledali na březíh zlato,abychom to měli těžší,Koksik nás nesměl chytitvše se povedlo a Koksík nás chytil jen 2 krát a za zlato jsme dostali Davidy.po obědě jsem myl nádobí,protože jsem měl službu.O poledním klidu jsme vyčistili ohniště a připravili čtyři ohýnky na světové strany a připravili i Slibový oheň.Pak jsme já,Luk,Komár a Štěpán šli na chrastí do loučí a smůlu,kterou jsme rozehřáli a polili jí hotové louče.Každý kdo podpaloval ohýnek měl báseň k jedné straně Luk sever,Komár západ,já jih a Štěpán východ.Před večeří jsme stihli generální zkoušku,při které odjel Pařez.Po večeři přijeli Lísky s Vozim,pak jsme se oblíkli do krojů a Komár,já a Luk jsme se připravili na Skautský slib,pak se všichni přesunuli k ohni a Koksík nás vyzval k slavnostnímu zapálení ohňů na světových stranách a pronesení básní a následnému připálení loučí zapálení Slibového ohně.když oheň chytl,tak jsme v pořadí Komár,Luk a já začali u státní vlajky slibovat po slibu jsme dostali odznaky.Kdo z nás tří chtěl mohl u ohně spát a mi chtěli všichni.

pátek

7.den:

Po snídani jsme se zbalili na výlet do Slavonic ještě před odchodem jsme si dopsali deníky,pak jsme šli na autobus který nás odvezl do Slavonic.Ve Slavonicích kde jsme si prohlídli podzemí a dali si svačinu a po rozchodu jsme odjeli do tábora.V táboře jsme měli čočku k večeři, Drak nechtěl jíst tak se zbalil a utekl,tak jsme ho museli chytit a chytli jsme ho až v Bílí.Pak jsme hráli a zpívali na kytary,pak přijel Vozi s Lískym a mi šli spát.Když nhlídal Luk asi v 1:30 přepadající a skoro Luka udusil,naštěstí přiběhl Štěpán a Luka osvobodil.Mezi tím další část přepadu vzala sekyru,kterou jsme po písknutí poplachu všichni hledali a já jí našel.Zjistilo se že na přepadu byli Kostkovi,Bláhovi a Škardovi a že Luka málem udusil vlastní táta.

sobota

8.den:

Po snídani jsme šli rozebírat části konstrukcí a uklízet dřevo na tábořišti.Po svačině jsme hráli turnaj v Bobíku,vyhrál Komár,2. byl Štika s Drakem,3. byl Luk,5. jsem byl já a Jezevec.Po obědě jsme sešli vykoupat a zaparkovat vor do rákosí.Po svačině jsme připravili Závěrečný oheň, pak jsme šli večeřet.K večeři byl výborný puding.Po večeři byly poslední kostky a banka,pak odjel Štika.Pak byl nástup se stáhnutím státní vlajky a vyseknutím sekery práce,Pak ohnivec Drak podpálil závěrečný oheň Venca řekl pár slov k Táboru a šli jsme spát.

Neděle

9.den:

Budíček byl v 7,00,po snídani jsme se zbalili a uklidili celí tábor,ale podsady jsme nebourali, protože nás měl vystřídat jiný tábor.Když přijeli taťkové tak jsme naložili věci do káry a do kufrů a pan Kostka nám za přepad dal nanuky,pak jsme jeli ke klubovně,kde jsme vyložili věci a následně odjeli domů.

Účast: Koksík, Venca, Štěpán, Adéla, Kolík, Pařez, Komár, Pepek, Luk, Drak, Štika, Čop a Jezevec