Letní tábor Fort David 2010

Kontakt na nás

07. - 15. 08. 2010

Letní tábor Fort David 2010

1. den- sobota

Sešli jsme se po osmé hodině u klubovny. Když jsme tam s Drakem a s rodiči přišli, byl tam jenom Pepek s Tomáškem. Po chvíli přišel Venca, Koksík a Lenka. V tomhle počtu jsme odjeli na tábořiště. Později jsem se dověděl, že Komár, Čop a Jezevec přijedou v neděli. Protože pršelo, nestavili jsme stany, ale jenom vyndali věci z aut. Před obědem rodiče odjeli. K obědu jsme měli gulášovou polévku ( práškový roztok ). po obědě jsme hráli šachy a dostihy. Také přijel Žabák, tentokrát bez kukly a ve dne. Potom jsme šli s Lenkou na houby, samozřejmě za deště. Nějaké jsme našli, hlavně masáky. Vrátili jsme se před půl šestou. Když se trochu zmírnil déšť, postavili jsme normální stan bez podsady. Drak šel hned spát. Já s Pepkem jsme byli ještě v kuchyni. Okolo deváté hodiny jsme šli spát také.

2. den- neděle

V 8:00 nás Venca vzbudil. Když jsme si došli na hygienu, rozdělali jsme oheň. Moc se nám to nedařilo, protože dřevo bylo mokré. Potom jsme přinesli podsady na louku. Po snídani jsme postavili stany. Zatím jsme na ně nedávali celty, protože podsady byly mokré. Potom jsme šli tahat klády, které Žabák rozřezal. Pepek s Drakem také začali vyrábět stojan na vlajky. Před obědem se na nás přijel podívat Strůča. Po obědě jsme se šli koupat. Voda byla studená. Když jsme se vrátili, začalo poprchávat, a proto jsme na stany nandali celty. Byla to jen přeháňka. Když jsme do stanů nandali podlážky, vybalili jsme si věci. Potom jsme dodělali stojan na vlajky. Mezitím, co jsem s Drakem dělal ze šišek kruh okolo stožáru, Pepek pomáhal vedoucím dodělávat latrínu ( plachty kolem ní ). Když jsme to dodělali, byla svačina. Po svačině se šli Koksík a Lenka vykoupat. Když se vrátili, byl nástup. Po nástupu byla večeře. Opekli jsme si buřty. Okolo půl desáté jsme šli spát.

3. den- pondělí

Dnes jsem byl denní rádce. V půl osmé jsem tedy vzbudil Draka s Pepkem. Nejdříve jsme si došli na hygienu a uklidili stany. Když jsme si uklidili, šli jsme kopat jámu na bobík. Potom byla snídaně. Po snídani jsme upevnili bobík v zemi. Mezitím přijel Komár a Čop s Jezevcem. Potom jsme šli roztlačit auto, protože Venca s ním uvízl v bahně. Proto jsme potom odvodnili cestu u brány. Když jsme to dodělali, šli jsme nosit dříví do kuchyně. Potom jsme odvodněnou cestu zaházeli hrabankou. Pak jsme šli vyrábět trika. Pepek měl nejhezčí. Když jsme je dodělali, byl oběd. Po obědě jsme jeli na Peršlák a na nejsevernější bod Rakouska. Kus cesty zpět jsme jeli přes louky, kde bylo hodně bahna a vody. Kola jsme nakonec umyli v rybníku u tábořiště. Když jsme se vrátili, byla večeře. Po večeři nám Venca přidělil body za etapu a Čop si hodil černými kostkami. Také Přijela Ferda. Potom jsme si zazpívali s kytarou. Okolo desáté hodiny jsme šli spát.

4. den- úterý

Komár nás vzbudil v půl osmé. Dnes už jsme měli rozcvičku. Když jsme se vrátili, došli jsme si na hygienu a uklidit stany. Potom byla snídaně. Po snídani jsme postavili další stan a plachtami zakryli umývárnu. Když jsme to dodělali, Venca nás prozkoušel ze skautského slibu a zákona. Také nám zkontroloval deníky. Dostal jsem za něj 15 davidů. Pak jsme šli hrát fotbal a bobík. V půl jedné byl oběd. Po poledním klidu jsme jeli na kolech na Blato. Jeli jsme přes N. Bystřici, kde jsme si koupili nanuky. Na Blatě jsme se vykoupali. Vyhrál jsem rychlostní zkoušku, tentokrát ve vodě. Vrátili jsme se, když Koksík připravoval večeři. Po večeři jsme dostali body za dnešní etapu. Potom nám Venca zahrál na kytaru. V deset hodin byla večerka.

5. den- středa

V půl osmé byl budíček. Dnes byl denním rádcem Pepek. Po rozcvičce jsme si došli na hygienu a uklidit stany. Potom byla snídaně. Po snídani jsme šli hledat vor, protože nám buď uplaval, nebo ho někdo ukradl. Bohužel jsme ho nenašli, ale našli jsme mnoho hub, hlavně hřiby. Já jich našel dvacet dva. Když jsme se vrátili do tábora, zahráli jsme si fotbal a bobík. Ve dvanáct hodin byl oběd. Po obědě jsme jeli do Staňkova, k nejhlubšímu rybníku v České republice. Cestou jsme viděli sedlo-krávy. Na Staňkově jsme se vykoupali. Zase jsem vyhrál rychlostní zkoušku. Potom jsme si koupili nanuky. Cestou zpátky jsme jeli přes Peršlák. Když jsme se vrátili, byla večeře. Po osobním volnu bylo vyhodnocení dnešní etapy a táborové kostky. Potom jsme šli spát.

6. den- čtvrtek

Jezevec nás vzbudil v půl osmé. Po rozcvičce jsme si došli na hygienu. Potom jsme si uklidili stany. Když jsme si je uklidili, byla snídaně. Po snídani byl turnaj v bobíku. Vyhrál Komár. Já byl třetí. Pak jsme šli hrát pískanou. Vrátili jsme se na oběd. V půl třetí jsme vyjeli na etapu. Jeli jsme ke Kačležskému rybníku. V Číměři jsme si koupili nanuky. U Kačleháku jsme se vykoupali. Už po třetí jsem vyhrál vodní rychlostní zkoušku. Také jsem vyhrál závody v potápění. Cestou zpátky jsme jeli okolo starého tábořiště Dvojky. když jsme přijeli, byla večeře. Po večeři nám Venca dal body za dnešní etapu. Také začalo pršet. Potom byly táborové kostky. Po táborových kostkách jsme šli spát.

7. den- pátek

Drak nás vzbudil jako obvykle v půl osmé. Potom byla rozcvička. Po rozcvičce jsme si došli na hygienu a uklidit stany. Když jsme to dodělali, byla snídaně. Po snídani jsme hráli dostihy. Každý, kdo chtěl hrát, musel vsadit dvacet davidů. Hráli jsme až do oběda. Vyhrál Pepek. Dostal padesát davidů. Já byl druhý a dostal jsem dvacet davidů. Po obědě jsme šli na houby. Tentokrát jich bylo méně. Když jsme se vrátili, šli jsme se vykoupat do rybníka. Voda byla studená, a tak jsme v ní moc dlouho nebyli. Pak byla večeře. Po večeři Komár zapálil veselý oheň. Zazpívali jsme si pár písniček. Spát jsme šli okolo půl desáté.

8. den- sobota

Budíček byl v půl osmé. Dnes byl denním rádcem Čop. Po rozcvičce jsme si došli na hygienu a uklidit stany. Potom byla snídaně. Po snídani přijeli Štěpán a Adéla. Pak jsme si šli balit věci na celodenní cyklo-výlet. Okolo půl desáté jsme vyjeli. Jeli jsme do N. Bystřice, kde jsme si koupili nanuky. Když jsme je slízali, vyjeli jsme přes Staré Město na Landštejn. Na hradě jsme nebyli, protože jsme měli málo času. Dále jsme jeli přes Blato, Hůrky a Potočnou. Z Potočné jsme jeli do Sedla. Na tábořiště jsme přijeli v půl sedmé. Jakmile jsme se vrátili, šli jsme na chrastí. Když jsme jím naplnili pagodu, kterou Štěpán vyrobil, byla večeře. Po večeři byl večerní nástup a ukončovací oheň. Já jsem byl ohnivec. Když se oheň rozhořel, Venca vyhlásil výsledky etapovky a bodování stanů. Oboje jsem vyhrál. Po desáté hodině jsme šli spát.

9. den- neděle

Koksík nás vzbudil už v sedm hodin, aby jsme si stihli zabalit. Když jsme si sbalené věci nanosili do jídelny, šli jsme vykopat bobíka a dělat různé práce. Potom byla snídaně. Po snídani jsme přeskládali nepoužité podsady. Když jsme podsady donosili, šli jsme bourat stany. Mezitím přijeli rodiče. Když jsme donosili zbylé podsady, naložili jsme věci do aut a odjeli do Jindřichova Hradce. V J. Hradci jsme odnosili věci do klubovny. Potom jsme se rozloučili a odjeli domů.

7.8., sobota

1. den:

Sraz byl v 8 hodin u klubovny. Pepek se psem Tomem a jeho tátou tam byli první. Pak dorazila paní Sehnalová, ale bez Čopa a Jezevce, kteří byli na jiném táboře a přijedou později.Pak přijeli Luk a Drak s rodiči.A Venca s Lenkou.Koksíkovi se rozbilo auto a proto přijel s panem Bláhou později.Když jsme se všichni sešli, tak jsme na ložili kola do káry a jeli na tábořiště.Na tábore jsme vyložili kola, batohy z aut a protože od 8 hodin ráno neustále silně pršelo šli jsme se zahřát do kuchyně.Pak jsme vykopali strouhu proti vodě.Podsady nebyli postavené, ale my jsme je ani nestavili, protože pršelo a kvůli 3 dětem a 3 vedoucím to zatím nemělo cenu.A po obědě všichni rodiče odjeli.Když odjeli Koksík uvařil dobrou gulášovou, která byla k obědu, protože stále pršelo šli Luk, Drak a Pepek hrát Bank, Uno a Dostihy.Když jsme dohráli přijel Žábák(tentokrát bez kukly a ve dne)Poté Lenka, Já, Drak a Luk šli na houby, bylo jich hodně. Když byl hotoví přístřešek proti dešti mezi kuchyní a jídelnou. Když se pochlubili houbami šli všichni postavit stan pro Luka, Draka, Pepka a psa.Když se kluci zabydleli byl už večer. A protože drak byl unavený tak snědl zásoby z domova a šel spát. Pepek s Lukem se najedli, pak psali deník.Před spaním se šli ohřát do kuchyně a spát.

8.8., neděle

2. den:

Když nás ráno v 8 hodin Venca vzbudil šli jsme na hygienu. Po hygieně jsme se vrhli na oheň. Luk ho měl rozdělat, ale protože bylo mokré dřevo moc mu to nešlo,ale nakonec ho rozdělal! Po snídani jsme všichni nosili podsady, postele a celty. Když bylo vše nanošeno šli jsme podsady stavět. Když byli postaveny nosili jsme podlážky, které jsme nechali společně s mokrými věci sušit na sluníčku.Taky jsme pomohly Žabákovi s řezáním dřeva. Po svačině přijel Strůča se známými a šli na houby.V poledne byl oběd pak polední klid. Když si Luk s Pepkem psali deník vrátil se Strůča z hub z plnou igelitkou. Po odjezdu se celí tábor šel vykoupat, až na Koksíka a Lenku, kteří uklízeli v kuchyni. Když se vrátili šli všichni zastřešit wc, Pepek s Drakem vyrobili stojan na vlajky a všichni šli nosit a skládat pořezané dřevo do koupelny, až na Koksíka a Lenku ty se šli vykoupat. Když se vrátili byl nástup se slavnostním vztyčením státní vlajky. K večeři jsme si opekli buřty a chvilku se hrálo na kytary. Po kytarách šli všichni spát, jen hlídka musela hlídat.

9.8., pondělí

3. den:

Po budíčku byl úklid stanů a hygiena. Kluci šli ukotvit Bobíka. Po snídani, která se opozdila kvůli mokrému dřevu, přijel Komár a chvíli po něm Čop s Jezevcem. Když jel Venca do města, tak zapadl za bránou v rozbahněné cestě, pomohli jsme ho vytáhnout, Koksík usoudil že bude dobré odvodnit rozbahněnou cestu.Pak jsme šli přerovnat mokré dříví do kuchyně. Když jsme ho přerovnali byla Před-etapa: cyklistické dresy. Měli jsme si pomocí fix na textil vyrobit co nejhezčí triko. Nejhezčí měl Pepek, pak Luk a pak Komár. Ještě před obědem přijel Venca a přivezl Ferdu, tedy už jsme byli kompletní. Po obědě a poledním klidu jsme se sbalili na 1.Cyklistickou Etapu, nejeli jen Ferda, Lenka a Pes, ty

hlídali tábor. Jeli jsme do Sedla, přes Nový Vojířov k Hotelu Peršlák, kde jsme se nasvačili. Po svačině jsme se jeli k Nejsevernějšímu bodu Rakouska, kde jsme vyfotili skupinovou fotku. Pak jsme se vydali k Prokopskému kříži, kde byla 1. rychlostní zkouška: 1. Pepek, 2. Luk, 3. Čop. Po Rychlostní zkoušce jsme se občerstvili a jeli na Hlavní silnici. Po hlavní jsme jeli okolo Nové Vsi až do Bílé. V Bílé jsme odbočili do leva,pod kopcem jsme odbočili do leva na cestu, která vedla po louce.Jeli jsme chvíli po mokré louce, když jsme zahlídli Sedlo rozhodli jsme se vyfotit v jeho pozadí Skupinovou fotky.Když se odpočítávala samospoušť, Koksik chvátal aby fotku stihl, ale v tom spěchu zakopl a urazil si kryt u helmy. Louka byla mokrá a rozbahněná a mi nevěděli jak se odtud dostat. Ale nakonec jsme našli cestu a vyjeli u Sedelského rybníka, kde jsme umyli zablácená kola. Poté jsme jeli po silnici do tábora.V táboře jsme se navečeřeli. Venca nám přidělil body za 1. Etapu a Čop si hodil Černými kostkami. Večer jsme trávili hraním na kytary a zpívání do 22.00 hodin potom jsme šli spát, jen Denní rádce musel hlídat.

10.8., úterý

4. den:

Hned jak nás Denní rádce Komár vzbudil šli jsme na rozcvičku. Po rozcvičce jsme si došli na hygienu, uklidili stany a šli na snídani. Poté jsme postavili podsadu pro Koksíka a Vencu. Naší další činností bylo zakrýt plachtami a vyčistit umývárku. Po svačině jsme si zopakovali skautské vědomosti: Skautský zákon, Skautský slib, Skautské heslo. Poté jsme chvilku hráli Bíbíka a fotbal. Po obědě a poledním klidu jsme vyrazili na 2. Etapu. Jeli jsme do Sedla, dále do Nového Vojířova, do kopce prěs Smrčnou až do Nové Bystrice. V Nové Bystřici jsme si koupili nanuky a vyrazili na Blato okolo Osiky a přes Hůrky a Klenovou až na Blato. V Blatě jsme se vykoupali,byla zde

2. Rychlostní zkouška: 1. Luk, 2. Drak, 3. Čop. Pak jsme se nasvačili. Vraceli jsme se, přes Klenovou do kopce do Dobré Vody. Poté z kopce okolo lomu do Číměře. Z Číměře do Sedla a do tábora. Když jsme přijeli do tábora, už na nás čekal Koksík s večeří. Po večeři a Večerním klidu nám Venca přidělil body za Etapu. A Čop si hodil Černými kostkami a Jezevec Bílími. Vedoucí hráli na kytary a mi zpívali. Pak jsem šel spát, protože jsem měl hlídku od 23.00 do 1.00 a od 5.00 do 7.00. Druhý den jsem byl Denní rádce.

11.8., středa

5. den:

Když jsem ráno v 7:30 odpískal budíček, celý tábor běžel na rozcvičku, jen Lenka s Ferdou připravovali snídani. Po rozcvičce byla hygiena, snídaně a bodování stanů. Poté jsme plnili dopolední program: Hledání voru nevoru. Šli jsme hledat náš vor který jsme nechali na břehu Sedelského rybníka. Vor jsme zhotovili na loňském táboře. Vor jsme nenašli, ale za to jsme našli košík přeplněný hub(samé hřiby). Když jsme přišli do tabora a pochlubili se byla svačina. Po svačině byl jeden zápas v Bobíku a fotbal .Po obědě a poledním klidu jsme se vydali na 3. Etapu. Jeli jsme n a rozcestí před Sedlem kde jsme odbočili do prava a jeli do kopce kolem Sedlokrav. Dále jsme pokračovali do Nové Vsi k Prokopskému kříži. Od prokopského kříže po Cyklistické stezce lesem přes Smírčí vrch až do Staňkova. Ve Staňkově jsme podle Komárovi navigace dojeli ke Staňkovskému rybníku, který je nejhlubší v České republice. V rybníce jsme se vykoupali, byla zde 3. Rychlostní zkouška: 1. Luk, 2.Já, 3. Čop.Za odměnu jsme si koupili nanuky. Poté jsme jeli zpět okolo Vojenské roty přes Peršlák, Nový Vojířov do Sedelské hospody. V Sedlecké hospodě jsme se opět občerstvili nanuky.Dále jsme pokračovali na Fot David (tábořiště). Po večeři měl být oheň a stezka odvahy, ale protože začalo pršet ani jedno se neuskutečnilo. Tak následovalo spání jen já jsem jako Danní rádce musel hlídat do 23.00.

12.8., čtvrtek

6. den:

Po budíčku, rozcvičce, hygieně a snídani byl turnaj v Bíbíku se sázkami na hráče. Na 1. místě byl Komár, za ním těsně na 2. místě Já, na 3. místě Luk, na 4. místě Drak, na 5. místě Jezevec a na 6. místě Čop. Pak jsme šli hrát pískanou. Když jme ji dohráli dostali jsme Davidy podle nejlepšího umístění.

K obědu jsme měli Česnečku a brambory s obalovaným landšmítem, byl jako každý oběd na táboře moc dobrý!!! Po obědě začal Komár plnit Tři orlí pera: mlčení( 24 hodin mlčet). Když jsme s Lukem o poledním klidu psali deník přišel Venca a nabídl nám jestli by jsme nešli na ostružiny a borůvky do pudinku. Já a Luk jsme souhlasili, ještě se k nám přidal Komár a Drak. Šli jsme na ostružiny k rybníku, cestou jsme našli krásného a velkého praváka. Protože jsme měli málo času nasbírali jsme jen litr ostružin. Když jsme se vrátili skoro všichni už byli sbaleni na 4. Etapu.Sběrači, ostružin se šli sbalit na 4.etapu,poté jsme nasedli na kola a jeli. Do Sedla, pak do Číměře, kde jsme si koupili nanuky a Koksík nákup. Pokračovali jsme okolo tábořiště Bílá skála na Kačlehák. V Kačleháku jsme se vykoupali, byla zde taky 4. Rychlostní zkouška: 1. Luk, 2. Drak, 3. Čop. Po svačině jsme jeli do kopce, pak z kopce po asfaltce v lese na Smrčku, kde jsme si prohlédli bývalé tábořiště 2.Oddílu. Na Smrčcemjsme vyfotili Skupinovou fotografii a pokračovali dál. Do Horní Pěny a z Horní Pěny do Sedla a na na Fort David. Na tábořišti nás čekali dvě návštěvy Otta s dcerami a Pepa.K večeři jsme měli : pudink s ostružinami. Po večeři jsme šli na chrastí na Veselí oheň. Když bylo chrastí dostatek tak jsme šli všichni na přípravu ohně: Drak s Vencou řezali dřevo, Čop s Jezevcem lámali chrastí a já s Lukem připravovali oheň. Když byl hotový začalo pršet a z ohně zase sešlo. Tak Venca rozdělil body a Davidy za Etapu. Poté byli kostky a všichni šli spát.

13.8., pátek

7. den:

Už od rána bylo zataženo. Po budíčku, rozcvičce, hygieně a snídani začalo pršet a proto Venca usoudil že program bude odpočinkový: stolní hry. Já, Luk, Čop a Jezevec jsme šli hrát Sázky a Dostihy, Venca byl bankéř. A Koksík s Drakem šachy. Já jsem měl nejvíc peněz a proto jsem vyhrál Sázky a Dostihy a získal jsem 30 Davidů, za mnou byl Luk, a pak Jezevec. Po obědě jsme mezi sebou hráli šachové partie. Po pozdním bodování stanů jsme s Vencou šli na houby. Našli jsme (zase) plný košík hub: praváky, lišky , kozáky a křemenáče. Před večeří jsme se šli vykoupat. Po večeři byl veselí oheň se scénkami i se hraním na kytaru.

14.8., sobota

8. den:

Po budíčku nám všem dal Venca Těžké černé kostky, protože u stožáru nebyla Sekera práce, ale pak se ukázalo, že Venca řekl že kvůli bouřce nemusí hlídat a sekerku ať si vezme do stanu. Po rozcvičce, hygieně a snídani jsme se všichni šli balit na 5. Celodenní etapu. Pak přijel Štěpán s Adélou a Ferdou, která musela včera večer domů. Po sbalení na etapu vedoucí předali Štěpánovi tábořiště a já psa vyrazili jsme všichni ( Koksík, Venca, Ferda, Lenka, Luk, Komár, Já, Drak , Čop, Jezevec). Do Sedla, pak do Nového Vojířova, pak do kopce přes Smrčnou až do Nové Bystřice. V Bystřici jsme si koupili nanuky a Koksík s Lenkou Polárkáč. Když jsme zmrzliny slízali jeli jsme dál do Albeře, kde jsme si chtěli u bývalého člena Boba uvařit polévku na ohni, ale nebyl doma. Tak jsme pokračovali dál do Kláštera, kde jsme si u Klášterního pramene načepovali vodu na polévku a jeli dál. V lese mezi Klášterem a Filipovem jsme našli vyhovující místo na oběd. Koksík rozdělal oheň, Lenka s Ferdou připravovali hrachovou polévku, Venca s Drakem připravili vidlice na kotlík a ostatní nosili dřevo. Když jsme snědli výbornou hrachovku, tak jsme uhasili oheň a zamaskovali ohniště a vyrazili dál do Filipova. Ve Filipově byli 2 zkoušky. 1. Rychlostní zkouška: 1. já, 2. Komár, 3. Drak. 2. Nejpomalejší zkouška: 1. Luk, 2. já, 3. Čop. Poté jsme jeli z prudkého kopce do Dobrotína, pak do Starého města. Ve Starém městě jsme si prohlédli Podhradní slavnosti a jeli jsme do velkého a prudkého kopce na Landštejn. Po malé přestávce u hradu jsme jeli okolo Blata do Klenové k penzionu LADA kde jsme se nasvačili a odpočinuli. Poté jsme jeli do Lhoty přes Hůrky a Potočnou, kde jsme viděli herce Davida Suchařípu. A po hlavní do Lhoty . Ze Lhoty do Sedla a ze Sedla do tábořiště. Za tuto etapu jsme ujeli 52 km. K večeři byla výborná čína s rýží. Po večeři jsme nosili chrastí na Ukončovací oheň. Když byl oheň šli jsme se všichni převléct do Skautských krojů na nástup. Pak byl slavnostní nástup se stažením státní vlajky. A poté byl Slavnostní ukončovací oheň, který zapaloval Komár. U ohně nám Venca a Koksíkem řekli pár slov ke zhodnocení táboru. Poté jsme se vyjádřili k táboru samostatně. Venca vyhlásil vítěze táborové hry: 1. místo Luk, 2. místo já, 3. místo Čop. A bodování stanů.

Pak jsme šli spát.

15.8., neděle

9. den:

Vstal jsem v 6:00 a sbalil se poté následoval budíček. Po budíčku jsme šli vykopat Bobík, Komár se Štěpánem šli oplachtovat umývárku. Po snídani jsme šli přeskládat nepostavené podsady a postele. Holky uklidily a umyly kuchyň a vyklidily sklípek. Pak přijeli rodiče a všichni společně jsme se dali do bourání, nošení a skládání podsad. A protože můj strejda chvátal domů, dali jsme věci a kolo do auta,rozloučili se a jeli domů.Jel s námi i Štěpán.

Myslím si že tento tábor byl moc pěkný a byl to jeden z nejlepších na kterém jsem za sedm let byl!