Letní tábor Fort David 2011

06. - 14. 08. 2011

Letní tábor Fort David 2011

Skautskou cestou na Kamčatku a k jezeru Onien

1. Den

6. 8. (sobota)

Sraz byl v 8:00 u klubovny, kde jsme naložili kola, nádobí, nářadí atd. Když jsme vše naložili a zkontrolovali, jeli jsme na tábořiště.

Já s tátou jsme přijeli první, protože jsme měli klíče, odemkli jsme bránu a než přijeli ostatní, vyložili jsme kola. A poté jsme pomáhali vykládat další auta.

Protože stany už stáli, stačilo jen dopnout celty a mohli jsme se zabydlet. Já jsem byl stejně jako minulý rok sám se psem. Když celty pevně držely a my se zabydleli, byl oběd, dojídání vlastních zásob.

Po obědě šli Luk, Vlčák a Drak vyklidit a vyčistit ohniště a připravit zahajovací oheň. Já, Čop, Kříďa a Venca jsme zaplachtovávali umývárku a Komár s Lvíčkem pomáhali Koksíkovi v kuchyni. A tátové zatím nařezali mnoho ale opravdu mnoho dřeva. Po dodělání těchto úkolů, odjeli rodiče a my se šli vykoupat do místního rybníka. Pak jsme pokračovali: Já, Luk,Čop a Kříďa jsme nosili a rovnali dřevo ke kamnům. A ostatní pod taktovkou Šťepána vyráběli nový stojan pod koryto. Pak následovala večeře, dojídání chlebíčků.

Po večeři a hygieně byl nácvik nástupu a poté jsem jako ohnivec zapálil zahajovací oheň. U kterého zaznělo pár slov k táboru, táborové hře, programu, průběhu a organizaci a pak jsme šli spát.

2. Den

7. 8. (neděle)

Ze soboty jsem měl hlídku od 5:00 - 7: 00, v 7: 00 jsem vzbudil službu v kuchyni Komára, denního rádce jsem nebudil, protože jsem to byl já. V 7: 30 jsem pískl budíček, ale když jsem ho pískl, Koksík se strašně divil. On měl na mobilu 6: 30. Takže se hodinu ještě spalo, jen denní rádce, služba v kuchyni a Koksík byli vzhůru. Později vyšlo najevo, že si Čop pomohl v hlídce a přeřídil hodinky.

Po pravém budíčku byla rozcvička, hygiena, úklid stanů, snídaně a slavnostní nástup se vztyčením státní vlajky, zaseknutím sekery práce a rozdělení prací. Venca, Luk, Drak a Čop zaplachtovali wc a vytvořili pisoár. Komár a Kříďa upevnili vlajky. Štěpán, Lvíček a Vlčák vyrobili konstrukci do umývárny. A já jsem měl vykopat jámu na Bobík. Při řezání provázku jsem omylem máčkl pojistku a nůž se zavřel, řízl mě do kůže na kloubu ukazováčku pravé ruky. Na šití to nebylo, tak mi Štěpán vytvořil dlahu, aby se prst v kloubu neohýbal a tudíž nekrvácel. Mezitím všichni dodělali přidělené ukoly a šlo se na oběd a polední klid.

Po poledním klidu byla etapa číslo 1. Šli jsme každý sám za sebe a měli jsme v lese najít tři miny s barvou našeho krepáku. Nejrychleji jsem to zvládl já, 2. místo Komár, 3. místo Kříďa, 4. místo Luk, 5. místo Drak, 6. místo Lvíček, 7. místo Vlčák a 8. místo Čop. Ještě před svačinou jsme naštípali dřevo a já s Vencou jsme dokončili zakopání Bobíku. Po svačině Venca vyhodnotil dnešní etapu, při čemž nás rozdělil do dvou týmů.

OLIEN: já, Komár, Čop a Kříďa. KAMČATKA: Luk, Drak, Lvíček a Vlčák.

První etapu jsme po součtu bodů za pořadí vyhráli my, tým Olien. Pak jsme mohli chvilku psát deníky. Pak následovala večeře, kostky a hygiena. Jako denní rádce jsem měl hlídat do 23: 00, ale protože jsem díky Čopovi hlídal od 4:00 hlídku od 22:00, 23:00 za mě hlídal Čop.

3. Den

8. 8. (pondělí)

Protože pršelo, nebyla rozcvička. Po hygieně a snídani jsme kvůli dešti měli Morseové dopoledne. Venca nám dal zprávu, na kterou jsme měli zareagovat 10 větami v Morseovce. A když jsme odpověděli, luštili jsme Cestopis, cca 20 A4 v Morseově abecedě. Poté následoval oběd.

Po poledňáku jsme dostali ještě dva kvízy se skautskou tématikou a mohli jsme pokračovat ve velké morseovce. Okolo 16:00 hodiny jsme se vydali na 2. Etapu. Dostali jsme půlku kuřete, cibuli, česnek, špek, polní lopatky, lopaty a 2 celty. Tak jsme se dali do práce, trochu nám to komplikoval déšť ale i přesto jsme to zvládli. Když jsme dali kuře "do hrnce´", měli jsme cca 2 hodinky času. Ty jsme využili k svačinové večeři a ke kostkám. Když byl čas, vrhli jsme se na vykopání. Našemu kuřeti se roztrhl alobal a vytekla šťáva, zato bylo pečenější a Koksík říkal, že lépe osolené. Kamčatka měla kuře neroztrhlé, ale spíše vařené a dušené. Když jsme vše zkonzumovali a vyčistili si zuby, šli jsme spát.

4. Den

9. 8. (úterý)

Denní rádce byl Komár. Po budíčku, rozcvičce, hygieně, úklidu stanů a snídani. Započala 3. Etapa. Sedli jsme na kola a jeli se podívat na tábořiště Bublák. Protože tam nikdo nebyl, mohli jsme se tam porozhlédnout. Pak jsme jeli do Sedla. Tam jsme dostali zadání 3. etapy: Dědeček měnil, až vyměnil. Každá skupina dostala sirky a ty měla vyměnit za co nejcennější věc pro potřebu na táboře. A navíc jsme měli zjistit jméno slavného cestovatele, který tu žil a kde žil. My jsme sirky vyměnili za zapalovač, ten za autíčka a ty za nožík. Poslední výměnu jsme provedli na poslední chvíli, ale i přesto jsme byli na místě v čas. Druhá skupina měla Automapu ČR. A jedno jméno: Jiří Hanzelka. My jsme měli kudličku a jména tři: Jiří Hanzelka, Pavel Vaculík a Petra Janů. Venca nám za tuto etapu rozdělil body takto. Olien 15 bodů a Kamčatka 10 bodů a za Setonův hrnec shodně po 10 bodech. A i po tomto bodování jsme vedli. Po rychlé svačince jsme vyrazili do tábora, kde byl už přichystán oběd.

Po poledním klidu bylo sportovní odpoledne. Hráli jsme softball, fotbal a ragby. Pak byla koupel koupel; Koksík nás postříkal zahradní hadicí vodou ze studně, byla moc teplá:):):). Pak byla večeře po ní soud a po večerní hygieně jsme šli spát.

5. Den

10. 8. (středa)

Po budíčku a rozcvičce byl výkon trestu, každé dítě mělo vlhkoměr. Dále byla hygiena a úklid stanů. K snídani jsme měli chleba nebo rohlíky s máslem a medem a k pití byl čaj. Po snídani jsme se vydali na houby. Nejvíce jich našel Komár (okolo 25), pak já (19 hub). Když byl košík plný hub, zahráli jsme si v lese pískanou. A po pár kolech byl čas na oběd, tak jsme vyrazili do tábora. K obědu byla gulášovka, čočka s párkem na cibulce.

Po poledním klidu jsme dostali celkem náročný úkol. A to připravit slibový oheň pro Draka. Tak jsme se rozdělili a dali se do práce. Já, Kříďa, Vlčák a Čop jsme měli na starost ohniště (vyčistit, vyrobit.). Luk a Drak oheň a přílož (vyřezat konstrukci, nařezat přílož). Komár a Lvíček měli vyrobit čtyři fagule. I když nám vedoucí trochu pomohli byla to hlavně naše práce. Když byl oheň připraven a čtyři ohníčky každý na jedné světové straně. A když byly hotové i louče, kterými se přesouval oheň z malých ohníčků k centrálnímu. Pak byla večeře. Poté následovala generální zkouška (samozřejmě v krojích). Když bylo vše připraveno a my už se připravovali, přijel Žabák přesně ve 21: 00.

Tak jsme tady usadili Žabáka a slavnostní slibový oheň mohl začít. Čtyři malé ohníčky jsem zapaloval Komár, já, Luk a Drak. Když jsme přistoupili k ohni Koksík nás vyzval, abychom zapálili ohníčky --) oheň. Začal Komár, který za slov básničky zažehl severní oheň. Druhý jsem byl já: Zapaluji oheň krásy, jehož zákony jsou: buď čistý, silný a ochraňuj přírodu!. Poslední Luk a následně Drak. Když ohníčky hořeli, připálili jsme louče a jimi jsme zapálili velký oheň. Ohnivec byl Luk. Když oheň hořel, vyzval Koksík Draka, aby složil svůj skautský slib. Po složení slibu následovalo pár slov. A poté jsme šli na hygienu a poté spát. Musím říct, že oheň se moc povedl, přesto že jsme ho připravovali skoro sami.

6. Den

11. 8. (čtvrtek)

Dnes vedl rozcvičku Vlčák, po rozcvičce a úklidu stanů následovala hygiena a snídaně. Hned po snídani jsme se vrhli na úklid dřeva z rozhledny, kterou včera večer Koksík a Štěpán strhli. Dřevo bylo těžké, ale zvládli jsme to. Pak už jen uklidit ohniště po slibu, a mohli jsme jít hrát Bobíka. První zápas vyhrál Čop nad Kříďou, druhý já nad Lukem a pak Lvíček nad Vlčákem. Když jsme hrál já a Komár, po jedné mé prutčí ráně ulétl z vršku Bobíku, takže zbyl jen stožár. Všechny pokusy o navázání byli marné, takže jsme se šli na obědvat. Oběd byl dřív, protože jsme se odpoledne chystali na cykloetapu.

Po obědě každá skupina dostala na etapovou tyto ingredience: 2 vejce, mouku, pitnou vodu a samozřejmě svačinu. Když jsme vše sbalili, nasedli jsme na kola a připravili se k odjezdu. V táboře zůstal jen Koksík, Tom a Drak, toho už od Slibového ohně bolela pata a dnes se už neúčastnil programu. A rodiče si pro něho měli večer přijet.

Nás 11 vyrazilo do Sedla, poté přes kopce do Nového Vojířova., kde jsme si jako tradičně dali přestávečku na autobusové zastávce. Pak jsme pokračovali dále, projeli jsme obec Smrčná a pak už jen z velkého kopce do Nové Bystřice. V Bystřici jsme si koupili nanuky a Lenka rohlíky. Když jsme měli nanuky v sobě, nasedli jsme na kola a jeli dál. Jeli jsme přes Albeř, kde se mi podařilo sletět z kola. Poté do obce Klášter, kde jsme se osvěžili ve studánce. A pak do Kláštera II, tam si Štěpán prohlédl jejich bývalou chatu a osvěžil si tak vzpomínky. Kousek za Klášterem II jsme odbočili do lesů k Jezeru Olien. Jenže jezero nikde. Až asi po jedné hodině hledání jsme ho objevili. Ale to jsme ještě museli překonat ohradník, ostružiní a maliní. A pak jsme se k němu konečně dostali a zřeli ho. Bylo nádherné, mělo krásně čistou vodu.

Tak jsme se šli hned vykoupat. Po vykoupání byla svačina. Když jsme dojedli, dostali jsme zadání k etapě číslo 4: Z mouky, dvou vajíček a vody jsme měli připravit těsto a z něho upéct pečivo. Protože naši protivníci neměli Draka, o oheň jsme se starali my. Naše skupina si úkoly rozdělila takto: Já jsem ho zapálili, Komár se postaral o těsto a Čop a Kříďa se postarali o lesní plody a dřevo. Když měl komár hotové těsto, naplnili jsme ho borůvkami, zabalili do listů a trávy a vložili do ohně. Když v ohni měly obě skupiny pečivo; poklidili jsme ešusy atd. Ale pečivo jsme nedopekli, protože jsme měli málo času a do tábora jsme chtěli přijet za světla. Tak jsme pečivo vyndali a dali se do hašení ohně a balení všeho. Ještě před odjezdem jsem svačil a vyndavací rovnátka (zuby) jsem dal na sedlo kola. Tak jsme se tedy dali do odjezdu. U ohradníku jsem si ale uvědomil, že nemám "zuby". Takže jsem pro ně běžel. Našel jsem je, ale zdržel jsem tím všechny ostatní.

Tak jsme tedy sedli na kola a jeli zpět přes Klášter II, Klášter, Albeř, Nová Bystřice a Novou Lhotu, Sedlo a pak už jen naše tábořiště Fort David.

Na táboře jsme si dali večeři. Po večeři jsme rozdělali ohně a dopekli pečivo. Jenže jsme to nějak neodhadli s časem a z ohňů jsme vyndali pečivo s poněkud černější kůrkou. Ale přesto Venca rozhodl že, naše uhlí plněné borůvkami je lepší než to konkurence. Tak jsme si udělali hygienu a šli spát.

7. Den

12. 8. (pátek)

Ten den jsem byl služba v kuchyni, takže jsem vstával v 6:00. Ještě před budíčkem jsme s Lenkou namazali snídani, rohlíky s čokoládou. Po obvyklém raním koloběhu jsme šli stavět různé přístřešky. Moc nám to nešlo, ale "Sedelská" pomohla. Takže jsme postavili jehlan zavěšený na laně, jehlan s tyčí uprostřed a nakonec i hrobeček. A když se vrátil i pes, šli jsme na oběd.

Dnes jsme měli poledňák o hodinu delší, ale díky službě v kuchyni jsem si ji moc neužil. Po poledním klidu jsme si šli vyzkoušet signalizaci praporky, dost jsme se u toho zasmáli. Poté jsme se dali do přípravy přezdívkového ohně, mezi tím jsme se stihli navečeřet.Já jsem s přípravou moc nepomohl, protože jsem myl nádobí. Pak se zapálil oheň. Své přezdívky si spálili nováčci Vlčák a Kříďa. Po ohni šli skoro všichni spát. Jen my skauti Luk, Komár a já) jsme se dozvěděli že je asi hlášen přepad. Tak jsme se s klukama domluvili na kombinovaných hlídkách.

8. Den

13. 8. (sobota)

Protože ráno pršelo, nebyla rozcvička. Ale když jsme se nasnídali , pršet přestalo, takže jsme se mohli sbalit a vydat na kolech na Kamčatku. V táboře zůstal jen Koksík a Tom.

My jsme jeli trasou Sedlo, Nový Vojířov, kde byla tradiční přestávka. Poté přes Smrčnou do Nové Bystřice. V Bystrici jsme si koupili nanuky a já psovi pedigree. Když jsme se chystali na odjezd potkala nás první přeháňka. Po dešti jsme jeli dál Albeř, Filipov a Dobrotám. V Dobrotíně jsme se dali polní cestou směrem na Kamčatku. Cestou jsme jeli kolem bizonů. Kamčatka se nachází na hranicích s Rakouskem. Když jsme ji objevili, vyfotili jsme se a jeli kousek dál. Asi po 400 metrech jsme našli plácek na oheň. Když jsme vše vybalili, zjistili jsme, že jsme kousíček od vosího hnízda. Tak že jsme vše přesunuli o kousek dále a dali jsme se do přípravy oběda. Komár rozmíchal polévku, Venca zapálil oheň, Lenka nakrájela vuřty. . Když jsme si opekli vuřty a snědli polévku dali jsme do příprav odjezdu: uhasili jsme oheň, zamaskovali, zabalili si a odjeli.

Zpět jsme jeli touto trasou: Staré Město pod Landštejnem, kde byli slavnosti a my si tu mohli něco koupit. Nás napadlo společně se složit na dárek pro Koksíka. Přispěli všichni, až na jednu výjimku. Kosíkovi jsme koupili krásnou zeleznou paličku s růžovými konci, které při úderu pískaly. Ale ¨nejlepší byl nápis Lovely Toy. Pak jsme pokračovali do velkého kopce na Landštejn, Blato, kde byla svačina. Po svačině jsme pokračovali dále přes Hůrky, Potočnou, Lhotu a Sedlo, kde jsme si mohli v hospodě koupit nanuk. A poté už jen do tábora.

V táboře byla večeře. Po večeři si pro vlčáka přijeli rodiče. Hned jak vlčák odjel, byl poslední nástup. Pak jsme zbourali a uklidili volné podsady, zamaskovali Wc a poklidili tábořiště, hlavně kuchyň.

Kolem 21. hodiny jsme se shromáždili v jídelně. Kde vedoucí zhodnotili tábor, táborovou hru a bodování stanů. Táborovou hru jasně vyhrálo družstvo Olien. Bodování já a Luk (49 bodů), 2. místo Komár. Také jsme Koksíkovi předali náš dárek, paličku na soud. Měl radost. Poté šli všechny děti spát. Jen já a Luk jsme psali deníky a dojídali sladkosti. A kolem 23. hodiny jsme si vyčistili zuby a šli také spát.

9. Den

14. 8. (neděle)

Venca nás vzbudil příjemně, ešusem a lžící v 7:00. Hned po budíčku jsme se dali do balení a dobalení.Když jsme byli sbaleni, vynesli jsme všechny věci do jídelny a dali se do bourání a úklidu zbylých podsad. Pak byla snídaně. Po snídani přijeli rodiče a dali se s námi do práce. Nejprve jsme sklidili kuchyň, domaskovali druhé Wc a pak jsme naložili první dvě káry věcmi. Poté se zboural stan vedoucích a já s Lukem jsme sbalili čerpadlo, mezitím ostatní složili podsadové celty. A když přijel můj táta naložili jsme na káru kola. Pak jsme už jen uklidili barel a kozu na řezání. A pozamčení brány jsme vyrazili do Jindřichova Hradce.

V klubovně jsme vyložili lopaty, hrnce, plachty, poklice, sekerky, bedny atd.

Když bylo vyloženo skautsky jsme se rozloučili a jeli každý do svých domovů.

1. den-sobota

Sešli jsme se po osmé hodině u klubovny. Bylo nás celkem devět: já, Pepek, Komár, Čop, Kříďa, Lvíček, Vlčák, koksík a Venca. Spolu s námi tam byl ještě můj taťka, Pepkův táta, Komárův táta a Čopova mamka. Jakmile Koksík otevřel klubovny, začali jsme z nich vynášet a do aut nakládat táborové věci (nářadí, hry, vlajky, potraviny, nádobí,...), které jsem s Pepkem ve středu připravil. Mezitím přijel Drak se svým tátou. Když byly všechny věci včetně kol naloženy, odjeli jsme na tábořiště. Na tábořišti jsme táborové věci vyndali a uklidili je a dali si do stanů voje věci. Potom jsme šli předělávat stany. Mezitím rodiče řezali dříví a pak odjeli. Když jsme stany poopravili, měli jsme přestávku na oběd. Po obědě jsem šel s Drakem řezat kůly na zahajovací oheň, Vlčák pomáhal Štěpánovi, který přijel, s novým stojanem na koryto do umývárny a zbytek šel připevňovat plachty okolo umývárny. Když jsem s Drakem měl kůly nařezané, poskládali jsme je do pagody do ohniště, kterou jsme naplnili chrastím. Pak jsme se šli všichni vykoupat do rybníka. Poté, co jsme se vykoupali, šel jsem s Pepkem nosit dřevo do kuchyně. Potom jsem šel pomoct Štěpánovi s doděláním stojanu na koryto a pak ho i odnést do umývárny. Když jsme to dodělali, byla večeře. Po večeři jsme se oblékli do krojů, protože následoval cvičný nástup a zahajovací oheň. Ohnivcem byl Pepek. Po vzplanutí slavnostního ohně nám Koksík s Vencou řekli něco k táboru. Asi v půl jedenácté jsme šli spát.

2. den-neděle

Dnes byl denním rádcem Pepek, který nás v,,7:30“ vzbudil, ale hned po tom, co nás Pepek vzbudil, Koksík začal obcházet stany a jejím obyvatelům říkat:,,ještě hodinu spěte, hlídka má sedelskou.“ Za hodinu tedy Pepek pískl pravý budíček. Když jsme vyšli ze stanů, začali jsme se bavit o tom, proč Pepek pískl budíček o hodinu dříve a proč má celá hlídka sedelskou trojkombinaci. Vyšlo najevo, že Čop posunul hodinky, aby měl kratší hlídku. Protože se ale přiznal, Koksík udělil sedelskou trojkombinaci jen jemu. Pak jsme běželi na rozcvičku. Když jsme se z ní vrátili, došli jsme si na hygienu a uklidit stany. Potom byla snídaně. Po snídani jsme se oblékli do krojů a okolo půl desáté byl nástup. Ve vlajkové četě jsem byl já, Komár, Vlčák a Drak. Vlajku vztyčil Pepek. Pak šel Pepek kopat jámu na bobík, Komár s Kříďou dělali ozdobný kruh okolo stožáru a držák na vlajky, Lvíček a Vlčák dodělávali se Štěpánem umývárnu a já a Drak jsme šli s Vencou předělávat latríny. Pracovali jsme až do oběda. Po obědě jsme měli osobní volno. Potom byla první etepa. Každému byla přidělena barva. Pak jsme se vydali hledat do lesa miny, které byly označeny barvami, jaké nám Venca rozdal. Každý měl tři miny. Jako první je všechny našel Pepek. Já byl čtvrtý. Když každý našel všechny své miny, ve kterých byly mapy okolí, byla svačina. Po svačině nás Venca rozdělil do družstev. Družstvo Kamčatka jsem tvořil já, Drak, Vlčák a Lvíček. Do družstva Olien patřil Pepek, Komár, Čop a Kříďa. Pak jsme měli osobní volno. Mezitím přijela Lenka. Po osobním volnu byla večeře. Když jsme dovečeřeli, byly táborové kostky. Potom jsme si došli na hygienu a šli spát.

3. den-pondělí

Protože jsem byl služba v kuchyni, vzbudila mě poslední hlídka, tedy Vlčák, už v šest hodin, abych roztopil kamna. V sedm hodin jsem s Vlčákem vzbudil Lenku a Draka, který byl denním rádcem. Potom jsem šel s Lenkou mazat chleby k snídani. V půl osmé Drak pískl budíček, ale protože pršelo, rozcvička nebyla. Snídaně byla po čtvrt na devět. Po snídani nám Venca rozdal papíry s morseovkou, kterou jsme měli rozluštit a na druhou stranu papíru napsat morseovkou zprávu o deseti větách. Dělali jsme až do oběda. Po obědě bylo polední volno. Protože pršelo, neměli jsme po poledním volnu druhou etapu, ale Venca nám rozdal testy, které jsme měli v etapových družstvech společně vyluštit. Když jsme je dodělali, pršet přestalo a my jsme šli dělat Setonův hrnec, což byla druhá etapa. Nejprve jsme udělali ohniště, vykopali jámu a nanosili chrastí, klacky a kameny. Pak jsme zapálili oheň a postupně začali nahřívat kameny. Než se kameny dostatečně nahřály, postavili jsme přístřešek, natrhali kopřivy k ochucení kuřete a připravili kuře. Potom jsme kuře a brambory zakopali a šli na svačino-večeři. Když jsme dojedli, byl soud. Okolo půl deváté jsme šli kuře s bramborami vykopat. Poté, co jsme ho odnesli do jídelny a vybalili z alobalu, Venca obě dvě půlky kuřete (každé družstvo mělo jednu) ochutnal. Když jsme je dojedli, došli jsme si na hygienu a šli spát.

4. den-úterý

Dnes byl denním rádcem Komár, a proto nás v půl osmé vzbudil. Hned, jakmile jsme vylezli ze stanů, běželi jsme na rozcvičku. Když jsme se vrátili, byla ranní hygiena a úklid stanů. Potom jsme měli snídani. Po snídani jsme nasedli na kola a odjeli přes Sedlo na Bublák. Na Bubláku nikdo nebyl. Když jsme se tam porozhlédli, odjeli jsme zpět do Sedla, kde jsme měli třetí etapu. Hráli jsme hru,,Dědeček měnil, až vyměnil“ a při tom jsme měli zjistit, jaká slavná osoba bydlela, a kde bydlela, v Sedle. Začínali jsme s krabičkou sirek. Naše družstvo bylo u Venci dříve a mělo automapu České republiky. Ale druhá skupina přinesla nůž, a tak vyhrála. Obě družstva zjistila, že v Sedle bydlel Jiří Hanzelka. Když jsme se vrátili, byl oběd. Po poledním klidu jsme šli hrát softbal, fotbal a ragbi. Družstva byla stejná, jako při etapové hře. Softbal jsme vyhráli 12:3, ale ve fotbale a v ragbi jsme prohráli. Potom byla večeře. Když jsme dojedli, měli jsme osobní volno. Po osobním volnu byly táborové kostky a výkony trestů. Pak jsme šli spát.

5. den-středa

Dnes jsem byl denním rádcem já, a proto mě Kříďa vzbudil už v sedm hodin. V půl osmé jsem pískl budíček a v 7:35jsme běželi na rozcvičku. Když jsme se všichni vrátili, převlékli jsme se do plavek a všichni vykonali trest za zapomenutou lopatu, kterou někdo nechal na sklípku, a to vlhkoměr. Poté, co jsme trest vykonali, byla ranní hygiena a úklid stanů. Potom byla snídaně. Po snídani jsme se teple oblékli a šli do lesa hledat houby a hrát pískanou. Poprvé jsem pískal já a podruhé jsme hledali Komára. Když jsme dohráli, šli jsme do tábora, kde byl oběd. Hned po poledním volnu jsme šli připravovat slibový oheň. Já a Drak jsme řezali opět kůly a dělali do nich zářezy, Komár s Lvíčkem šel na smůlu a Pepek, Kříďa,Čop a Vlčák šli hledat chrastí a upravovat ohniště. Když byly kůly na pagodu nařezány, poskládali jsme je do ohniště a vnitřek vycpali chrastím. Pak jsem šel s Drakem sekat dříví na malé ohně, Čop a Vlčák šli hledat březovku a Komár vyráběl louče na zapálení pagody. Když byl slibový oheň připraven, byla večeře. Po večeři jsme si šli nacvičit zapálení ohně. Mezitím přijel Žabák. Potom jsme už slibový oheň zapalovali. Nejprve nás Koksík přivítal a poprosil mě, Pepka, Komára a Draka, abychom zapálili malé ohně. Já zapaloval oheň pravdy, Komár oheň síly, Pepek zapaloval oheň směrem k jihu, takže oheň krásy a Drak oheň lásky. Když se čtyři malé ohně rozhořely, zapálili jsme od nich louče a jimi podpálili pagodu. Poté, co se oheň rozhořel, Koksík vyzval Draka, aby složil skautský slib. Po odříkání slibu, Koksík předal Drakovi odznak skautské lilie a my ostatní mu poblahopřáli. Potom Koksík povídal o historii dvojky. Mezitím jsem upravoval oheň, protože jsem byl ohnivec. Zanedlouho jsme šli spát. Jelikož jsem byl denním rádcem a měl první hlídku, šel jsem spát až v jednu hodinu.

6. den-čtvrtek

Dnes budíček zapískal Kříďa. Poté, co jsme se vrátili z rozcvičky, byla obvyklá ranní hygiena a úklid stanů. Pak byla snídaně. Po snídani jsme šli odnášet kůly z věže, kterou včera Koksík a Štěpán zbořili. Když jsme všechny klády odnosili za stany, byl turnaj v bobíku, ale ne nadlouho, protože Pepek utrhl provaz, na kterém byl zavěšen tenisák. Okolo dvanácté hodiny byl oběd. Po obědě jsme si vyvezli kola, připravili si věci a odjeli přes Sedlo okolo Lhoty do Nového Vojířova. Drak s námi nejel, protože ho hodně bolela pata, a tak Koksík zavolal jeho tátovi, aby si pro něho večer přijel. V Novém Vojířově jsme měli přestávku, kterou Kříďa moc potřeboval, protože před každým kopcem zastavoval a vymlouval se na to, že ho bolí koleno, nebo hlava. Z Nového Vojířova jsme jeli přes Smrčnou do Nové Bystřice, kde jsme si koupili nanuky. Potom jsme jeli přes Klášter a Albeř k jezeru Olien. Nejprve jsme ho nemohli najít, ale nakonec jsme na něj narazili. Když jsme dovedli kola na plážičku, převlékli jsme se do plavek a šli se vykoupat do krásně čisté vody. Potom byla čtvrtá etapa. Úkolem bylo udělat z vody, mouky a ze dvou vajec těsto, do kterého jsme mohli přidat lesní plody a upéct ho v ohni, který jsme si rozdělali. Bohužel jsme ho nedopekli, protože jsme hledáním jezera ztratili hodně času a už jsme museli jet zpátky do tábora. Těsto jsme tedy dali do ešusů a odvezli ho do tábora. Nazpátek jsme nejeli přes Nový Vojířov, Ale přes Lhotu. Když jsme přijeli, byla večeře. Po večeři koždé družstvo rozdělalo jeden oheň a dopeklo v něm své těsto. My jsme ho,,trochu“ spálili. Potom přijel Štěpánův táta a ukázal nám zábavnou pyrotechniku. Když nám ukázal, co měl připraveno, šli jsme spát.

7. den-pátek

V půl osmé zapískal Čop budíček. Pak byla rozcvička. Když jsme se z ní vrátili, došli jsme si na ranní hygienu a uklidili si stany. Potom jsme se nasnídali. Po snídani jsme si vzali čtyři jehlánkové celty, dvě lana, polní lopatku a dvě sekerky a odešli na louku za rybníkem. Na okraji lesa jsme se zastavili, odložili si věci a řekli si něco o přístřeškách. Potom nám dal Venca úkol, abychom postavili do čtyřiceti pěti minut jehlan, jenž je vypnutý lanem, které je jedním koncem přivázané ke špičce jehlanu a druhým k větvi nad ním. Málem jsme to nestihli. Druhým úkolem bylo postavit jehlan, který je vypnutý tyčí uvnitř něj a třetím byl hrobeček. Oboje jsme postavili skoro za stejnou dobu jako první jehlan. Potom byl oběd. Po poledním volnu jsme si vzali signalizační praporky a šli přes rybník signalizovat morseovku. Každý z družstva alespoň jednou signalizoval. Když jsme se vrátili do tábora, šli jsme připravovat přezdívkový oheň, tentokrát hranici. Dodělávali jsme ho i chvíli po večeři. Po soudu, který proběhl po tom, co jsme dodělali oheň, shromáždili jsme se k ohništi a Vlčák, protože byl ohnivec, zapálil hranici. Když se oheň rozhořel, Vlčák a Kříďa hodili do něj své přezdívky napsané na kousku březové kůry a tím potvrdili své přezdívky. Zanedlouho jsme šli spát.

8. den-sobota

Dnes byl denním rádcem Vlčák, a proto v půl osmé zapískal budíček. Na rozcvičku jsme ale neběželi, protože trochu pršelo, avšak na ranní hygienu už nepršelo. Po hygieně následoval úklid stanů. Potom byla snídaně. Po snídani jsme vyvedli kola, připravili si věci a odjeli na Kamčatku. Nejprve jsme jeli přes Sedlo, Nový Vojířov a Smrčnou do Nové Bystřice. V Nové Bystřici jsme si koupili nanuky a pok se i schovali před deštěm. Poté, co pršet přestalo, odjeli jsme přes Klášter, Filipov, Dobrotín a Staré Město pod Landštejnem k vrchu Kamčatka. Cestou jsme viděli v oboře bizony a zbytky vesnice Kuní, která byla kvůli železné oponě v padesátých letech zbořena. U Kamčatky jsme se vyfotili. Pak jsme odjeli do lesa, kde jsme si rozdělali oheň, nad kterým jsme si uvařili hrachovku a opekli buřty. Když jsme se najedli, zamaskovali jsme ohniště a odjeli přes Staré Město pod Landštejnem, Landštejn, Blato, Hůrky, Potočnou a Lhotu do Sedla, kde jsme si koupili nanuky. Poté, co jsme je slízali, odjeli jsme na tábořiště. Když jsme si uklidili kola a věci, byla večeře. Po večeři následoval slavnostní nástup a stažení státní vlajky. Potom jsme šli odnášet podsady z některých prázdných stanů, uklízet ohniště a zahrabat pisoár. Pak jsme se všichni, až na Vlčáka, který po nástupu odjel, shromáždili v jídelně a Venca nám rozdal diplomy a odměny za etapovou hru. Sice vyhrálo družstvo Olien (Rybník), ale odměny byly stejné. Také bylo vyhlášeno bodování stanů. Já a Pepek jsme byli na prvním místě. Potom jsme dali Koksíkovi dárek, který jsme koupili ve Starém Městě. Byla to zeleno-růžová palička, Která při úderu pískala. Docela se mu líbila. Když kříďa vykonal trest komediant, šli jsme spát.

9. den-neděle

Budíček byl už v sedm hodin. Nejprve jsme si sbalili věci a odnesli je do jídelny. Pak jsme ze stanů sundali celty, které jsme dali sušit, a podsady jsme odnosili k jídelně. Mezitím už přijížděli někteří rodiče. Když všechny podsady byly naskládané u jídelny, byla snídaně. Po snídani jsme odnesli všechny věci, co jsme přivezli, k autům, složili celty a také je dali do aut, zbořili stan vedoucích, odnesli do jídelny barel na vodu a věci, které jsme nechávali na tábořišti, zamkli do sklípku. Potom jsme odjeli ke klubovně, kde jsme věci z aut uklidili do kluboven. Když jsme to dodělali, rozloučili jsme se a odjeli domů.

1.den: Sešli jsme se v 8:00 u klubovny: Naložili jsme všechny potřebné věci, kola, nasedali do aut a jeli na tábořiště. Tam jsme vše vybalili a nastaly klasické táborové práce - stavba stanů, příprava ohně, stavba umývárny atd. Když bylo vše hotovo, odjeli rodiče a tábor byl zahájen. Potom bylo poučení, jak se hlídá, co se hlídá, poučení o bezpečnosti, Odpoledne jsme se šli vykoupat. Někdo ovšem zůstal a pomáhal s dostavováním. Po večeři byl slavnostní nástup a pak slavnostní zahajovací oheň. Ohnivec byl Pepek. U ohně bylo seznámení s celotáborovou hrou, která se jmenovala Skautskou stezkou na Kamčatka a k jezeru Olien.

2.den: V 5:00 mě vzbudil Drak, který usilovně otevíral dveře, když budil Pepka. Ve skutečnosti byli 4, ale nějaký dobrodinec přesunul čas o hodinu dopředu:). Ještě jsem 2 hodiny spal a pak jsem vstal, byl jsem služba do kuchyně. Po rozcvičce a úklidu stanů byla snídaně. Pak jsme šli upravovat stožár a byl nástup. Po obědě jsem umyl nádobí a byl polední klid. Odpolední 1. Etapa dostala název miny. Každý měl najít 3 kousky mapy. 1. Tři byli, jak jsem se později dozvěděl, z našeho družstva. Byl jsem mezi nimi i já. 1.družstvo, OLIEN: Pepek, Já, Kříďa, Čop. KAMČATKA: Luk, Drak, Lvíček, Vlčák. Večer jsem šel brzy spát, protože jsem měl hlídku.

3.den: Ráno jsem se vzbudil a pršelo. Nebyla rozcvička, byla rovnou hygiena. Dopoledne Venca odjel nakupovat a my jsme měli za úkol luštit cestopis v morseovce a sudoku. Po obědě jsme šli luštit morseovku a nastala 2. etapa, Setonův hrnec. Vše probíhalo podle plánu. Oproti druhému družstvu jsme byli pozadu a tak jsme ve výhru nepředpokládali. Kuře jsme měli lepší my, ale organizaci Kamčatka. Tak tato etapa skončila remízou. Pro nás potěšitelné.

4.den: Ráno jsem se vzbudil v 7:00 a byl denní rádce. Dopoledne jsme se jeli kouknout na tábořiště Bublák a na 3.etapu- Dědeček měnil až vyměnil. Naše družstvo prošlo přes sirky, zapalovač, autíčka až ke konečnému, výbornému, mojí hlavou vymyšleného výsledku- kapesnímu noži. 2.družstvo mělo mapu, a tak jsme opět vyhráli my. Ještě jsme měli zjistit, které osobnosti byli v Sedle. My jsme měli 3 a Kamčatka 1. Odpoledne jsme hráli různé hry- fotbal, rugby a baseball. Pak nás Koksík polil studenou vodou a šli jsme spát.

5.den: Všichni jsme měli vlhkoměr. Pak následoval dopolední program, sbírání hub. Já měl 30, Pepek 19, Když jsme nasbíraly koš hub, šli jsme hrát pískanou. Po obědě nastal odpolední program, příprava slibového ohně. Já šel na smůlu a ostatní připravili oheň a ohníčky. Večer nastala chvíle, na kterou Drak určitě nedočkavě čekal, slibový oheň. Já, Luk, Pepek a Drak jsme zapálili ohně a loučemi zapálili slibový oheň. Pak začal Drak slibovat.

Po jeho slibu jsme šli spát.

6.den: Ráno jsme se vzbudili, rozcvičili, umyli, nasnídali a byl dopolední program, turnaj v bobíku. Čop porazil Kříďu, Pepek Luka a pak jsem nastoupil já proti Pepkovi, ale zápas se nedohrál, z technických důvodů se musel odložit, následně pak zrušit. Odpoledne vyjíždíme na poslední etapu. Přes Novou Bystřici jedeme k jezeru Olien. Po 2 hodinovém hledání ho konečně nalézáme. Vykoupeme se a následuje etapa. Máme za úkol upéct pomocí těsta a lesních plodů libovolnou sladkost. Šéfkuchařem jsem zvolen já. Buchty bohužel neupečeme, a tak je nakládáme do batohů a dopékám po večeři na tábořišti. Bohužel nejsou jedlé, ale těsto máme lepší my, a tak vítězíme i tuto etapu. Tento den nás také opustil bratr Drak, kterého bolela pata a na táboře již nebyl.

7.den: Po snídani jsme popadli celty, lopatky, sekyrky a vyrazili stavět přístřešky. Prvně jsme jen o fous unikli sedelské trojkombinaci, když jsme postavili na poslední sekundu stan, vypnutý lanem. Potom jsme postalistan s kůlem uvnitř a nakonec hrobeček. Po obědě jsme vyrazili trénovat signalizaci morseovky. Bylo to vtipné. Různé věty jsme nakonec vyluštili a odešli na tábořiště. Po večeři jsme šli na veselý oheň. Ohnivec byl tentokrát Vlčák.

8.den: Ráno pršelo. Měli jsme jet na cyklovýpravu. Pršet ovšem přestalo, a tak jsme vyrazili. V Nové Bystřici jsme si dali nanuk a vyrazili dále. Přes Kláštěr, Filipov, Dobrotín, kolem bizonů a zničené vesničky Kuní jsme dojeli na louku, kde jsme se pustili do přípravy ohně. Když hořel, opekli jsme buřty,uvařili polévku a najedli se. Ještě zamaskovali ohniště a jeli do Starého Města pod Landštejnem. Tam byli, jako každým rokem, slavnosti. Nakupili jsme, koupili Koksíkovi dárek a jeli přes Landštějn do Blata. Tam jsme se najedli a pokračovali dál. Vrátili jsme se na tábořiště a tam už nás očekával Koksík. Večer bylo vyhodnocení celotáborové hry, kterou vyhrálo Olien, předání odměn, vyhodnocení úklidu stanů ( 1.,2. Luk a Pepek; 3.já) a předání dárku Koksíkovi. Koupili jsme mu paličku na táborové kostky. Večer už oheň nebyl, šli jsme rovnou spát.

9.den: Ráno jsme vstali v 7:00, sbalili si věci, uklidili stany, sbalili v kuchyni, uklidili umývárnu apodobné, konec tábora signalizující věci. Pak přijeli rodiče, naskládali jsme věci do aut a jeli ke klubovně. Tam jsme vše vybalili, rozloučili se a byl tu konec mého 7. tábora.

Účast: Koksík, Venca, Štepán, Pepek + Tomáš, Komár, Luk, Drak, Čop, Lvíček, Vlčák, Kříďa, Lenka