Expedice Plzeň

16. - 17. 11. 2013

Expedice Plzeň

Výprava do Plzně

Stejně jako minulý rok jsme i letos měli v plánu navštívit během podzimních měsíců nějaké větší město České republiky. Organizátorem byl na táboře určen opět Komár a mělo se jet na tři dny do Karlových Varů. Skutečnost však byla jiná. Nejprve byla výprava zkrácena pouze na víkend (já a Komár jsme měli v pátek taneční) a bylo změněno i město, do kterého se pojede, později se změnil i vůdce výpravy Komár, který byl z důvodu nahlášené neúčasti nahrazen Drakem. Avšak ani jedna ze změn nám vůbec nevadila.

Sraz byl tedy v sobotu 16. 11. v 8:25 na vlakovém nádraží. Shromáždilo se nás tam deset (já, Drak, Pepek, Koksík, Kecal, Jans, Kuba, Pady, Maty a dokonce i Komár, který nakonec s námi jel). Koupila se jízdenka, a vzhledem k tomu, že byla do Veselí výluka, místo do vlaku jsme v 8:43 nastoupili do přistavených autobusů a odjeli do Veselí nad Lužnicí. Tam jsme přestoupili do vlaku namířeného si přes české Budějovice do Plzně. Ve vlaku se Koksík, Kecal, Drak a Komár domlouvali na programu výpravy a podobných organizačních věcech, já spolu s Pepkem a s menšími kluky jsme hráli různé hry.

Na hlavní nádraží čtvrtého největšího města České republiky jsme přijeli okolo dvanácté hodiny. Tam už na nás čekal Venca, který přijel od Prahy. Na nádraží jsme koupili lístky na městskou hromadnou dopravu a pak odjeli na zastávku Liliová. Po několika seti metrech jsme dorazili ke klubovně vodních skautů, ve které jsme měli smluvené zázemí. Poté, co nám byla klubovna předána, odložili jsme si batohy a vydali se zpět do Liliové ulice, odkud jsme odjeli tramvají na náměstí Republiky, jenž je středem historické částiPlzně.

Nejprve jsme shlédli západočeskou metropoli z nejvyšší kamenné kostelní věže České republiky – z věže chrámu sv. Bartoloměje, jenž se nachází ve středu náměstí. Potom jsme se vydali do pivovarnického muzea a do historického podzemí. Obě prohlídky se nám velmi líbily.

Do klubovny jsme přijeli k večeru. Rozdělali jsme oheň v kamnech, připravili jsme si ležení a uvařili si večeři. Pak jsme se najedli, zazpívali si spolu s kytarou několik písní a zahráli si pár her. Usnuli jsme okolo jedenácté hodiny.

V půl osmé ráno jsme byli probuzeni včera nastavenými budíky, denním světlem však vůbec. Ve zdech totiž nebyla žádná okna a tak v klubovně panovala naprostá tma. Na téma naprostá tma byly v následujících deseti minutách pronášeny zajímavé rozhovory a teorie třeba například o nastávající polární noci.

Po rozsvícení jsme si sbalili věci, rozdělali oheň, uvařili si čaj a nasnídali se. Potom jsme opět absolvovali cestu na náměstí Republiky, odkud jsme se vydali k třetí nejvetší synagoze na světě. Velká synagoga však byla zavřená. Navštívili jsme tedy národopisné muzeum, ve kterém jsme se dozvěděli, jak se zde v průběhu času žilo. Po prohlídce nám do příjezdu tramvaje zbývalo ještě několik desítek minut, a tak jsme si volný čas podobně jako čekání na prohlídku muzea krátili hraním na schovku.

Do klubovny jsme přijeli okolo poledne, klubovnu jsme uklidili a také jsme se naobědvali. Poté, co jsme klubovnu předali, vydali jsme se na hlavní nádraží, tentokrát pěšky. Na nádraží jsme se rozloučili s Vencou a po druhé hodině jsme nastoupili do rychlíku, který nás odvezl do Veselí, kde jsme se opět museli přesunout do autobusů. Do Jindřichova Hradce jsme přijeli okolo půl šesté.

Výprava se mi velmi líbila a chtěl bych pochválit Draka za dobré zvládnutí organizace.