nic
Kontakt na nás

16. - 18. 10. 2015

Setkání družin 2015

Letošní setkání se konalo v obci Roztoky nedaleko Prahy a pořádalo jej pražské středisko Gatagéwa. Za naše hradecké středisko Pětilisté růže se tohoto setkání účastnilo 14 bratrů či sester.

Z Jindřichova Hradce jsme vyrazili vlakem v 15.40. Ve veselí nad Lužnicí jsme přestoupili na rychlík mířící do Prahy. Vlak byl doslova přecpaný cestujícími, takže někteří z nás museli celou cestu stát v uličce. Na konečné stanici v Holešovicích jsme opět přestoupili, a to sice do osobního vlaku. Asi po 10 minutách jízdy motorákem naše jindřichohradecká výprava stanula na nádraží v Roztokách.

Prakticky celou cestu vlakem silně pršelo a déšť neustával ani teď. Poté, co jsme se zorientovali a nandali si batohy, vydali jsme se tzv. Myší dírou k 500 metrům vzdálené skautské osadě. Když jsme po náročném stoupání dorazili na místo, přivítalo nás Hlavní náčelnictvo a členové pořádajícího střediska Gatagéwa. Potom jsme se šli zabydlet do srubu a navečeřet se. Večer dorazilo ještě středisko Lesní moudrost z Brna a středisko Pangea ze Šlapanic. Spát jsme šli okolo desáté hodiny večerní.

Ráno nás včera nastavené budíky probudily v7.30. Naštěstí již nepršelo. Poté, co jsme si došli na ranní hygienu a kluci z našeho střediska na rozcvičku, byla snídaně. V 9.00 se konal slavnostní nástup, kde byla vztyčena státní vlajka doprovázena písní hnutí a zahájeno letošní setkání družin Skauta ABS.

Hned po nástupu následovala hlavní sobotní aktivita, a to sice závod družin. Účastníci byli rozděleni do družin, pro které bylo připraveno několik disciplín, jež musely správně splnit. Byl to například lesní závod, který obsahoval chůzi podle pochodových značek, vázání uzlů či rozdělávání ohně, dále pak družiny plnily úkoly zaměřené na fyzickou zdatnost, paměť nebo znalosti z historie skautingu. Jednou z disciplín byl také výlet do města Roztoky, kde měly družiny za úkol zjišťovat všelijaké informace o této obci a jejích významných budovách a místech. My starší jsme pomáhali při organizaci.

Po třetí hodině byl závod ukončen a následovala hra, kterou si připravil bratr Kraťas. Družiny zde tvořily detektivní týmy, které se snažili vypátrat smyšleného pachatele, který pronikl do areálu osady. Hledaly se stopy a odebíraly se jejich vzorky, dále pak družiny měly za úkol například nalézt nábojnice, jež zde pachatel zanechal. Hra to byla napínavá a díky Kraťasovu výkladu velmi poučná a zajímavá nejen pro děti ale i pro vedoucí.

Poté, co bylo vše nalezeno a objasněno, šli jsme hrát různé pohybové hry, při kterých jsme se všichni velmi vyřádili a zasmáli. Okolo šesté hodiny pak byla večeře, a to sice výborný buřt guláš.

Po večeři se všichni oblékli do krojů a následoval večerní nástup, při němž byla sejmuta státní vlajka, a slavnostní oheň. U ohně se zpívalo, jednotlivé družiny předváděly scénky na téma ''reklama na skauting'', jež si během dne připravily, a nakonec bylo vyhlášeno pořadí dopoledního závodu. Spát se šlo relativně brzy - okolo deváté hodiny.

Vstávali jsme opět v půl osmé. Nasnídali jsme se, sbalili si věci a oblékli se do krojů. V devět hodin se konal nástup, kde bylo letošní setkání družin ukončeno, a to sice Gillwelským kruhem. Každý zúčastněný také dostal nášivku na kroj. Potom jsme už jen uklidili chatky (zametli jsme v nich a následně vytřeli) a před desátou se rozloučili (alespoň my Hradečáci) a vyrazili na vlak.

Na zpáteční cestě jsme opět přestupovali v Holešovicích a ve Veselí nad Lužnicí. Do Jindřichova Hradce jsme přijeli okolo čtvrt na tři.

Setkání družin se mi i přes nepříliš příznivé počasí velice líbilo. Jsem zvědavý, jak obstojíme příští rok my... :)