nic
Kontakt na nás

02. - 15. 07. 2017

Letní tábor Fort David 2017

Letos jsme již po dvanácté tábořili na našem oddílovém tábořiti Fort David u obce Sedlo v České Kanadě. Oproti minulým rokům však byl letošní tábor o něco delší, po dlouhé době jsme na táboře strávili celé dva týdny. Tábor se celkem vydařil, zdokonalovali jsme se ve skautských dovednostech a praxi, soutěžili v celotáborové hře s názvem Osadníci z Fort Davidu, chodili se koupat do nedalekého jezera Fort Lake (Sedelský rybník), hráli nejrůznější hry. Některá vlčata také skládala svůj vlčácký slib a nováčci přijali u přezdívkového ohně svá nová skautská jména. Všichni jsme si těch společně strávených čtrnáct dnů náležitě užili.

1. den - neděle 2. 7.

Do 10.00 jsme měli přijet a první, co jsme udělali, bylo to, že jsme postavili stožár a bobíka. Potom jsme odnesli lavičky k ohništi a pak se řezalo a do kuchyně odnášelo dříví. Když se toto udělalo, tak jsme šli stavět stany. Při stavění stanů jsme měli svačinu a potom šli zase stavět stany. Při stavění stanů se také dělalo spoustu jiných činností, například řezání dřeva, nošení dřeva do kuchyně a tak dále. Během stavění stanů byl oběd, a to bylo jídlo, co jsme si přivezli, a potom se šlo opět pracovat. Po nějaké době pracování byla večeře a jelikož jídlo jsem měl jenom já (Čak) a Maty, který to hned snědl, tak nám Komár uvařil výbornou gulášovku. Potom, co jsme se najedli, tak jsme chvilku měli volno a potom se nosilo dříví do kuchyně a dělaly se kostýmy na etapovku.

Čak

2. den - pondělí 3. 7.

Dnešní den začal tak, že jsme slyšeli Drakův hlas – BUDÍČEK! A hned na to: ROZCVIČKA! Na louce čekal Luk, vydali jsme se na běh, po chvíli jsme dorazili k silnici, přešli jsme ji a dělali rozcvičku. Potom jsme běželi zpět na snídani. Po snídani jsme šli stavět tee-pee, jednou sice spadlo, ale napodruhé se povedlo. Potom jsme šli do lesa pro dřevo a vyráběli jsme si luky a šípy. Potom se šlo na oběd (čočka a polévka). Odpoledne jsme připravili zahajovací oheň. Po večeři byl slavnostní nástup a oheň.

Roháč

3. den - úterý 4. 7.

Dnešní den začal opět budíčkem, tak jsme s Matym vstávali. Po nějaké chvíli byla rozcvička, jenomže já a Maty jsme měli simulanta, takže jsme nešli. Na snídani byl chléb s taveným sýrem a rohlík s paštikou. Dopolední program byl dostavění obřadní síně (tee-pee) a 4. etapa, která byla mapa, kterou jsme měli nakreslit, jenomže mapa byla obtížná nakreslit, tak proto mapu nikdo nestihl, tak jsme to museli dodělat o poledním klidu. Na oběd byla čočková polévka a krupicová kaše. Chtěl jsem si přidat, ale kaše by nezbyla na ostatní. Po obědě jsme dodělávali mapy, ale času moc nebylo. Po namáhavém malování map jsme si šli dělat večeři, dělali jsme kuře v Setonově hrnci. To je, že se vykope díra půl metru do země, dají se tam horké kameny, žhavý popel a kuře v alobalu, vařilo se to dvě hodiny. Matymu a Roháčovi se to moc nepovedlo, ale přesto to bylo výborné. Jelikož Maty a Roháč měli pořád hlad, tak byla druhá večeře.

Jonny

4. den - středa 5. 7.

Den začal jako vždy rozcvičkou. K snídani byl chleba s marmeládou. Pak jsme tahali v lese bukové větve na jednu hromadu. Potom nás Drak učil vázané stavby, ten, kdo je uvázal, měl do oběda volno. Když jsme u oběda, tak jsme měli zapečené brambory s cibulí. Poté jsme se šli koupat, taky jsme hráli dámu. Když jsme přišli do tábora, tak jsme kolem smrčků otrhali trávu. Když jsme pracovali, přijel Koksík s Vencou. K večeři byl těstovinový salát.

Maty

5. den - čtvrtek 6. 7.

Ráno jsme měli rozcvičku. Po snídani jsme šli tahat s Drakem hromady větví na jednu hromadu. Když jsme to dodělali, tak jsme šli si sbalit batohy, potom byl oběd a pak se šlo do Číměře a odsud jsme jeli autobusem do Nové Bystřice. V Nové Bystřici jsme navštívili muzeum úzkokolejky, dali si zmrzlinu a šli jsme si něco koupit do večerky. Potom jsme šli za Bystřici do lesa, kde jsme našli místo na přespání. Bohužel tam bylo vosí hnízdo, takže jsme museli jít jinam. Když jsme konečně našli míst, tak jsme postavili stany, udělali jídlo a čaj, chvíli hráli hry a potom se šlo spát.

Čak

6. den - pátek 7. 7.

Dnes jsme začali den snídaní bez rozcvičky, měli jsme chleba s paštikou a sýr. Po snídani jsme se sbalili a šli, asi po 200 m jsme se zastavili a vzali si na sebe pláštěnky, protože začalo pršet. Asi po půl hodině jsme dorazili do obce Sedla. V Sedle jsme dostali úkol zjistit otevírací dobu hospody a jméno slavné osobnosti, která zde bydlela (Jiří Hanzelka). Potom jsme se vydali na cestu do tábora. V táboře jsme se převlékli a dali si svačinu. Po svačině jsme probírali šifry. Po šifrách byl oběd (těstoviny s masem). Teď je polední klid a čeká nás bobík a 6. etapa.

Roháč

7. den - sobota 8. 7.

Den začal opět budíčkem, s Matym jsme vstávali a po minutě byla rozcvička. Ranní hygiena začala hned po rozcvičce. Šli jsme do umývárky a tam si vyčistili zuby, jenomže Roháč asi ztratil pastu, tak jsem mu ji půjčil. Když jsem byl ve stanu, moje pasta nikde. Samozřejmě byla v umývárce. Jelikož dnes měla přijet mladší vlčata, musel jsem se stěhovat od Matyho. Když vlčata přijela, byla svačina – jablko. Ještě před svačinou jsme museli kolem smrčků vytrhat trávu, aby rostly větve. Mladším vlčatům jsme ukázali tábor, jak co chodí atd. Na oběd jsme měli gulášovou polévku s chlebem a upgradované brambory s vepřovým ve vlastní šťávě a karikořením. Při obědě jsem přemýšlel, co mám napsat do táborové kroniky. Po poledním klidu jsme dělali další etapu. Junioři si dělali oblek z prostěradla a já s Matym jsme měli hledat klacky na vlajky. Každý už měl oblek a vlajku jem přišil na klacek. Trvalo nám to docela dlouho. Po výrobě jsme se šli tak na pět minut koupat – jen na umytí. Po koupání jsme šli opět do tábora. Bylo najednou písknuto na večeři. Byl chléb s paštikou a polévka a nějaká zelenina.

Jonny

8. den - neděle 9. 7.

Den začal jako vždy rozcvičkou. Po rozcvičce byla snídaně – pudink. Pak jsme šli s Drakem nafukovat člun. Po nafouknutí jsem se trošku motal. Potom jsme šli s Lukem hrát hru s pochodovými značkami. Byli jsme rozděleni na dva týmy. K obědu byly ŠPAGETY!!! Po obědě jsme šli k rybníku na další etapu. Tam jsme měli jeden z každého týmu společně přeplout na člunu rybník, dostat tajnou zprávu a pak postavit přístřešek. Pak se šlo na večeři.

Maty

9. den - pondělí 10. 7.

Den začal obyčejnou rozcvičkou, po rozcvičce byla snídaně. Po snídani se šel připravovat slavnostní slibový oheň pro mě (Čaka) a Jonnyho. Při přípravě ohně byla svačina, potom jsme dokončovali oheň. Po obědě jsme měli volno, ale jelikož Roháč omylem vysekl sekeru práce, tak jsme museli být ve stanech. Po volnu bylo koupání a pak 3. etapa. Po etapovce byla večeře a po ní Bank Fort David a táborové kostky. Potom bylo znovuzaseknutí sekery práce a slavnostní slibový oheň.

Čak

10. den - úterý 11. 7.

Den zase začal rozcvičkou. Potom byla hygiena. Pak úklid stanů a snídaně. Na dopoledním programu jsme měli 4. etapu. Vyráběly se váhy a malovaly obrázky, co se dá prodávat. Odpoledne jsme měli výlet do Sedla a pokračování etapy a koupání. Potom byla večeře a Bank Fort David a táborové kostky. A pak jsme šli spát.

Roháč

11. den - středa 12. 7.

Den začal opět budíčkem, po budíčku byla rozcvička, mistr švehla byl Májka. Na snídani byl chléb s taveným sýrem a Luk upekl táborový chléb, byl vynikající, ale já a Maty jsme neměli hlad, tak každý z nás měl pouze 2 chleby. Za dopolední program byl turnaj v bobíku a uzlování, které mi moc nešlo a malým už vůbec ne. K obědu byla polévka – nevím jaká – a bramborová kaše s konzervou ala Komár – bylo to dobré. Po obědě byla etapa – měli jsme upéct placku z mouky, vody a soli. Postup byl smíchat suroviny a udělat placku, rozdělat oheň, dát placku vedle pod kotlík, zasypat kotlík uhlíky z ohniště a péct 10 minut. Oba týmy to měli dobré. Potom byla večeře.

Jonny

12. den - čtvrtek 13. 7.

Den začal jak jinak než budíčkem a rozcvičkou. Ráno bylo velice chladno, proto byla jen krátká rozcvička. Po snídani jsme měli etapovku s tématem PŘIPRAV SE NA BOJ, jak tomu říkám já. Připravovali jsme opičí dráhu. Potom byl oběd (rizoto). Po obědě jsme běželi opičí dráhu. Potom jsme se šli koupat, táhli jsme s sebou i člun. Když jsme se vyblbli ve vodě, šli jsme zkontrolovat přístřešky (naštěstí stály) a vrátili se do tábora. Večer jsme šli pracovat a nosit kůly z tee-pee a pak byla večeře. Po večeři jsme si napsali jmenovky do přezdívkového ohně a složili hru Kubb. Pak bylo volno a přezdívkový oheň.

Roháč

13. den - pátek 14. 7.

Ukradli nám sekeru práce, Koul usnul na hlídce. Po rozcvičce byla snídaně a k snídani byly lupínky s mlékem. Teď se dělal závěrečný oheň, pak byla 7. etapa. K obědu byly Komárovy smažené čínské nudle s kari. Po poledním klidu jsme šli do Sedla, kde jsme si v místní hospodě koupili nanuky. Cestou zpět na Fort David jsme se stavili u Sedelského rybníka a zbourali naše přístřešky na suroviny z 1. etapy. Potom jsme šli balit a bourat tábor. Po večeři jsme pokračovali v balení. Okolo deváté hodiny jsme se všichni převlékli do krojů a následoval slavnostní nástup a závěrečný oheň, kde jsme zhodnotili celý tábor a byla rozdána řada diplomů a rozděleny ceny a odměny. Etapovou hru vyhrál rod Hesenských, bodování stanů bratr Maty. Skokany roku se stali bratři Čak a Roháč. Spát se šlo po desáté hodině.

Maty, Luk

14. den - sobota 15. 7.

Dnes byl budíček již v sedm hodin a byl proveden, jak už tomu tradičně v poslední den tábora bývá, mlácením naběračky o hliníkový ešus. Poté, co všichni vstali, byla snídaně. A pak už následovalo poslední dobalování a pro jednotlivé členy si postupně začali jezdit jejich rodiče. My vedoucí jsme pak naložili auta a káru táborovým vybavením a po deváté hodině vyrazili k naší klubovně, kde jsme vše vyložili. Hotovo jsme měli okolo desáté hodiny.

Luk

Účast: Pepek, Luk, Drak, Komár, Maty, Čak, Jonny, Roháč, Májka, Koul, Zoubek, Mimoň, Myšák, Jožka