Letní tábor Fort David 2008

Kontakt na nás

03. - 17. 08. 2008

Letní tábor Fort David 2008

První zápis z letního tábora dodal bratr Komár. Moc mu za něj děkujeme. Další zápisy by měly přibýt od bratrů Kolíka a Racka + zápisy z předadů vyhotoví bratr Sněhulák.

Jak to viděl Komár:

1.den (den příjezdu): Sraz byl v 7.00 u klubovny, ale někdo přijel později. Tam jsme naložili potřebné věci a jeli na tábořiště k obci Sedlo. Když jsme přijeli,tak jsme věci vyložili,vykopali WC a postavili stany. Potom jsme chystali slavnostní zahajovací oheň. U tohoto ohně jsme se seznámili s celotáborovou hrou, která se týkala partyzánů a šli jsme spát.

2.den: Ráno jsme se vzbudili a všichni kromě mě a Sněhuláka běželi na rozcvičku. Když se vrátili,tak jsme provedli hygienu, úklid stanů a nasnídali se. Potom byla předetapa o tom že jsme měli vyrobit 10 vlajek. Etapa 1 byla o tom, že jsme měli vymyslet pokřik skupiny, rozdělat oheň a postavit přístřešek. Tuto etapu vyhrála naše partyzánská rota. V noci byl přepad od Junáků.

3.den: Byla Etapa 2,která byla o tom, že jsme měli rozdělat oheň a s uhlíkama doplavat k tyči a zpátky a z uhlíků rozdělat oheň. Nerozdělala ho nikdo, ale vyhrálo ji druhé družstvo, protože měli žhavý uhlík. Byl Veselí oheň. V noci byli 2 přepady.

4.den: Dopoledne jsme cvičili morseovku pomocí praporků a odpoledne bula Etapa 3, která byla o tom, že jsme měli udělat 6 uzlů a prolézt dráhu. Vyhrála ji Kolíkova partyzánská rota.

5.den: Ráno jsme si sbalili věci a šli do Dobré Vody, která je asi 3 km od Číměře. Tam jsme nakoupili v občerstvení a šli vybalit věci a koupat se do rybníka. V noci byl ohňostroj.

6.den: Ráno jsme sbalili věci a šli jsme na tábořiště, kde byla etapa 4, která byla o tom, že jsme měli nasbírat přírodní věci. Vyhrála Kolíkova rota. V noci byl přepad od Koksíka.

7.den: Byla Etapa 5, že jsme měli vyrobit nosítka a vyhrálo ji družstvo 2. Chystali jsme slavnostní přezdívkový oheň a odjel Štika a zapálili jsme ho.

8.den: Odjel Pařez,Sněhulák a Lvíček. Dělali jsme housenky a byl král uzlování, kterého vyhrál Luk a bobík, kterého vyhrál Kolík a druhý jsem byl já. Potom jsme hráli fotbal.

9.den: Dopoledne jsme trhali rákos na rohož.Odpoledne jsme doplétali rohože a dopoledne jsme pletli. Potom jsme hráli fotbal.

10.den: Dopoledne byla etapa 6, která byla o tom, že jsme měli zapíchnout vlajku pod most a vyhrálo družstvo 2. Potom jsme se šli koupat a dělali lakrosky.

11.den: Dopoledne jsme dělali komiksy na skautský zákon a odpoledne byla etapa 7,k erou vyhrálo družstvo 2.

12.den: Dopoledne jsme rozdělávali oheň na tři sirky a nerodělal jen Kolík. Potom byla Etapa 8, kterou vyhrálo družstvo 2. V noci byl přepad od Žabáka a vzal sekyrku.

13.den: Byla Etapa 9, která byla o tom, že jsme měli najít bungr a najít odměny.P otom jsme se šli kouknout na tábořiště Bublák. Potom jsme stáhli vlajku a byl slavnostní závěrečný oheň.

14.den(den odjezdu: Ráno jsmme sbalili věci, přijeli rodiče a naložili jsme věci a jeli ke klubovně, tam jsme věci vyložili a jeli domů.

Jak to viděl Luk:

4.8.-17.8.2008

Letní Skautský tábor 2008

Sešli jsme se u klubovny v 7:00. Pozdravili jsme se a šli jsme nakládat táborové věci do dodávky. Pochvíli byla dodávka naložená a my jsme mohly odjet na tábořiště. Vyložili jsme věci a začali jsme stavět stany. Já se Štikou, Sněhulákem a se Štikovým tátou jsme šli kopat latrínu. Potom nás Venca rozdělil do stanů. Hned jsme se šli zabydlet. Zachvěli jsme šli na chrastí. Mezi tím se Pepek seknul do prstu a jel do nemocnice, pak jsme kopali díru na stožár. Potom rodiče odjeli a Venca nám vysvětlil táborovou hru. Večer jsme měli oheň. Okolo půl jedenáctý jsme šli spát. Ráno jsme se probudili a začali jsme rozcvičkou. Po rozcvičce jsme měli úklid stanů a snídani. Pak byl nástup. Před etapovou hrou si každá rota musela vyrobit svojí vlajku. Po etapové hře byl oběd a pak polední klid. Po poledním klidu byla 1.etapa. Pařezova skupina zvítězila. Potom jsme se šli koupat. Večer nám Koksík s Vencou vysvětlovali Davidy. Potom byla hygiena a soud. Po soudu jsme šli spát. Asi ve 2:00 nás vzbudil Sněhulák poplachem. Naštěstí jsme o nic nepřišli. Pochvíli jsme šli spát. Ráno jsme se vzbudily na rozcvičku. Po rozcvičce se vykonávaly tresty a ranní hygiena. Po snídani se uklízelo tábořiště a připravovalo dřevo na oheň. Potom byl oběd a po obědě byla vodní etapa. Pak jsme šli do Sedla a tam jsme si povídali o České Kanadě. Když jsme přišli zpátky do tábora byl tam Kolík a pochvíli přijel i Čop. Potom jsme měli chvilku odpočinek a večeři. Pak bylo osobní volno a táborové kostky. Večer byl veselý oheň a po ohni jsme šli spát. Přes noc se staly dva přepady, ale oba dopadly dobře. Ráno jsme měli jako obvykle rozcvičku, hygienu, úklid stanů a samozřejmě snídani. Potom jsme šli se Štěpánem signalizovat a hrát pískanou. Vrátili jsme se akorát na oběd. Po poledním klidu byla 3.etapa. Bohužel naše rota prohrála. Pak jsme se vrátili do tábora. Potom byla večeře a večerní fotbal. Okolo desáté jsme šli spát. Další den jsme šli do Dobré Vody přes Sedlo a Číměř na Štěpánovu chalupu. Bylo to tam super. V pátek v 13:00 jsme se vrátili do tábora akorát na oběd. Potom byl polední klid. Po poledním klidu byla 4.etapa. Bohužel jsme zase prohráli. Pak byla večeře a soud. Potom jsme šli spát. Ráno jsem byl denní rádce. Po snídani jsme vázali uzle a hráli 5.etapu, ale zase jsme prohráli. Potom byl oběd a příprava ohně. Pochvíli jsme šli hrát fotbal. Pak byla večeře a osobní volno o osobním volnu jsme hráli bobík. Po osobním volnu byli kostky a přezdívkový oheň. Po něm jsme šli spát. Ráno byla obvyklá rozcvička a vykonávání trestů. Potom jsme trávou vycpávali ponožky a dělali z nich housenky. Mezitím odjel Pařez, Sněhulák a Lvíček (Fanda) domů. Pak byl oběd a polední klid. O poledním klidu jsme vázali uzle ,protože pak byla soutěž v uzlování. Potom jsme šli hrát bobík. Pak byla večeře. Po večeři jsme dohrávali bobík. Pak byli kostky a večerka. Ráno byla zase rozcvička. Po snídani jsme dělali rohože z rákosu, který jsme natrhali u rybníka. Vyráběli jsme je až do oběda a po obědě jsme je ještě dodělávali. Po poledním klidu jsme hráli bobík. U bobíku jsme vydrželi skoro celé odpoledne. Potom byla večeře. Po večeři jsme šli hrát fotbal. Pak se shromažďovali Dejvidy a byl soud. Po soudu jsme šli na hygienu a potom jsme šli spát. Ráno vedl rozcvičku Drak. Po rozcvičce byla hygiena a úklid stanů. Po snídani jsme malovali a hráli bobík. Potom byla 6.etapa. Po etapě byl oběd. Pak jsme vyráběli se Štěpánem lakrosky a zkoušeli jsme s nimi hrát. Potom byla večeře. Pak jsme šli spát. Ráno byla rozcvička, kterou vedl Hejkal. Dopoledne jsme si kreslili. Potom byl oběd. Po poledním klidu jsme šli na 7.etapu ,ale zase jsme prohráli. Večer když už byla tma tak jsme šli hledat zvířata :D. U ohně byli také scénky. Po snídani jsme šli do terénu rozdělávat oheň na čas a hrát pískanou. Odpoledne jsme se šli koupat a hrát 8.etapu. Po večeři jsme šli signalizovat baterkou. Potom jsme šli spát. Ráno po snídani jsme si zkoušeli vyrobit Kanadský oheň. Po obědě začalo pršet, tak jsme byli ve stanech. Na pobavení jsme si stavěli malé makety ohňů z dřívek na čas. Po večeři jsme šli do kuchyně a zazpívali jsme si písničky. Pak jsme šli spát. Ráno byla poslední rozcvička tentokrát ji vedl Červenáček. Po snídani byla 9. a poslední etapa. Vrátili jsme se na oběd. Po poledním klidu byl slavnostní nástup v krojích. Potom bylo volno a večeře. Večer bylo vyhodnocení etapové hry. Samozřejmě u závěrečného ohně. Ráno jsme si akorát sbalili. Potom byla snídaně. Po snídani přijeli rodiče. Pak jsme naložili věci do aut. Zakopali latrínu a odjeli do J.Hradce ke klubovně a pak domů.

Účast: Koksík, Venca, Štěpán, Ferda, Lenka, Adéla, JIPU, Lucka, Žabák, Kolík, Pařez, Sněhulák, Luk, Drak, Pepek, Komár, Štika, Hejkal, Vrabčák, Jezevec, Čop, Racek, Skřítek, Lvíček, Črevenáček a hlídač Tim (návštěvy: Strůča, Ota, Cinta, Ilča, skauti z Nové Role a další...)