Letní tábor Fort David 2012

Kontakt na nás

11. - 19. 08. 2012

Letní tábor Fort David 2012

1. DEN-SOBOTA

Účastníci tábora přijeli ještě, když jsme snídali, bylo asi půl deváté. Poté, co odjeli klukům rodiče, Venca nám je rozdělil do stanů a pak jsme jim pomohli s vybalováním jejich věcí.

Po zabydlení jsme se všichni sešli v jídelně, kde nám Venca rozdělil úkoly. Lvíček, Qído, Pady a Maty připravovali ohniště na zahajovací oheň, Komár a Drak pod velením Štěpána šli oplachtovat umývárnu a postavit hangár (stan pro Koksíka a Vencu), já a Pepek jsme zakopali a upravili nástěnky a připravili bobík. Koksík si mezitím zařídil kuchyni.

Po obědě jsme dodělali bobík, uklidili tábořiště a udělali zahajovací oheň. Venca také napsal denní rozkaz na dnešek. Služba do kuchyně byl Koksík, denním rádcem se stal Tomáš-Pepkův pes. Také byly rozděleny první hlídky.

Před večeří byl slavnostní nástup, při kterém byla vztyčena státní vlajka a zaseknuta sekera práce. Vlajku vztyčoval místo denního rádce jeho páníček Pepek, vlajkovou četu jsem tvořil já, Drak, Komár a Lvíček.

Po večeři jsme byli všichni svoláni k ohništi, kde nás Venca zasvětil do celotáborové hry s názvem Kryštof Kolumbus. Poté následovala předetapa. Nejprve jsme si všichni kromě Lvíčka a Komára vybrali jednu barvu a obdrželi štětce. Pak nám Venca zadal úkol, a to podle černobílého obrázku namalovat portrét objevitele Ameriky, při čemž každý mohl malovat pouze svojí barvou. Aby to bylo ještě těžší, nesměli jsme mluvit. Hovořit mohl jen Komár a to pouze jednu větu za minutu. Podobizna se nakonec povedla, ale v jednu chvíli to tak vůbec nevypadalo.

Okolo deváté hodiny jsme si všichni sedli k ohništi a já zažehl zahajovací oheň. Když se pagoda rozhořela, Koksík s Vencou sdělili nováčkům všechny důležité informace k táboru.

Spát jsme šli po desáté hodině.

2. Den-nedělě

Jelikož jsem byl dnes denním rádcem já, vstával jsem již v sedm hodin. Spolu se mnou vzbudila poslední hlídka i službu do kuchyně-Pepka.

V půl osmé jsem písknul budíček, deset minut nato jsme už všichni cvičili v rámci rozcvičky. Když jsme se z ní vrátili, došli jsme si na ranní hygienu a uklidili si ve stanech. Pak byla snídaně.

Po snídani následovala první etapa s názvem Zrod mořeplavců, která se konala na březích, a dokonce i na hladině Sedelského rybníka neboli jezera Fort Lake. Před touto etapou jsme byli rozděleni do dvou družstev. V jednom družstvu jsem byl já, Komár, Qído a Pady, proti nám stáli Pepek, Drak, Lvíček a Maty. Etapa se skládala ze dvou úkolů-nafouknout náš nový gumový člun a ze samotvrdnoucí hmoty vymodelovat bystu neboli sochu Kryštofa Kolumba.

Abychom svá díla zlepšili, každý tým vyslal dva členy, kteří měli za úkol přeplout jezero a na druhém břehu najít bratra Kryštofa Kolumba, jež jim dá za malou službu barvy na naše sochy. Nejdříve jeli Drak a Lvíček, pak já s Komárem. Poté co jsme vystoupili na břeh, přivítal nás Štěpán a dal nám úkol, abychom našli věci, které ztratil. Jednalo se o nůž, klobouk a plášť. Když jsme vše našli, dostali jsme dvě tempery-modrou a zelenou a dva štětce, potom jsme se vrátili zpátky na pláž, kde jsme dodělali bysty. Po etapě byl oběd a polední klid.

Odpoledne jsme šli opět k rybníku. Tam jsme se vykoupali, nováčkové rozdělali oheň, Venca se mnou, Pepkem, Komárem a s Drakem probral cestu roverů a rangers. Také jsme stavěli přístřešek a signalizovali morseovku.

Po večeři a po osobním volnu jsme si zkusili postavit, zapálit a udržovat strážní oheň. Předtím než jsme šli, spát byly táborové kostky a večerní hygiena.

Tímto ale dnešní program neskončil. Dnes v noci proběhl přepad na sedmý oddíl, kterého se zúčastnil Venca, já, Komár, Pepek a Drak. Sekerku práce se nám ukrást sice nepodařilo, ale myslím, že nám to přineslo mnoho zkušeností.

3. Den-pondělí

Dnes byl denním rádcem Komár, službou v kuchyni Drak. Po rozcvičce, ranní hygieně a úklidu stanů byla snídaně.

Dopoledne jsme připravovali hřiště na přehazovanou. Já a Pepek jsme zakopávali sloupky na síť, ostatní hrabali trávu, kterou Štěpán včera posekal. Menší měli také turnaj v bobíku.

Po obědě a po poledním klidu byla koupačka v rybníce, při které byly uspořádány závody na člunu, a druhá etapa, tentokrát s názvem říčka Šupagawá. Obě družstva si vyrobila deset vlaječek a na každou z nich napsala jeden stát USA. Zároveň každá skupina šla po jednom břehu nedaleké říčky a tam rovnoměrně rozmisťovala právě tyto vlajky.

Říčka končila u malého rybníka, nad kterým stojí polorozpadlá chatka, kde se konala jedna partyzánská etapa z tábora roku 2008. Setkali jsme se opět s příbuzným Kryštofa Kolumba, tentokrát byl však hluchoněmý. Pomocí pohybů jeho rukou jsme zjistili, že máme v okolí najít deset zelených papírků. Na těchto lístkách byly napsány americké státy, jestliže se některý shodoval se státem na vlajce, družstvo dostalo za něj jeden bod. Obě skupiny obdrželi po pěti bodech, a tak etapa číslo dvě skončila remízou.

Poté, co jsme se vrátili do tábora, byla večeře. Spát jsme šli po deváté hodině.

4. Den-úterý

Budíček písknul Lvíček, v kuchyni pomáhal Komár alias Tepláková souprava. Poté, co jsme vylezli ze svých stanů, běželi jsme na každodenní rozcvičku, po které následovala ranní hygiena a uklízení stanů. Potom byla snídaně.

Po snídani se konala třetí etapa-Kolumbův spánek. Úkolem bylo vyrobit malý model lodi, na které by mohl Kryštof Kolumbus spát. Nám se loďka docela zdařila, druhému týmu však vůbec, a proto bylo rozhodnuto, že výroba plavidel bude pokračovat ve čtvrtek, my ji ještě vylepšíme, Pepkovo družstvo vyrobí novou. Po etapě byl oběd a polední volno.

Odpoledne jsme strávili hlavně u vody, kde bylo uspořádáno pokračování včerejších závodů v pádlování. Když jsme se vrátili do tábora, Pepek a Štěpán ukázali nováčkům vaření v Setonově hrnci, Komár pomáhal v kuchyni a já, Drak a Venca jsme se běželi proběhnout na asi čtyři kilometry vzdálené tábořiště Bublák. Po sedmé hodině byla večeře, po ní osobní volno.

Večer byla na programu stezka odvahy, kterou jsme pořádali já a Drak. Účastnil se jí Lvíček, Qído, Pady a Maty a všichni ji úspěšně zvládli.

5. Den-středa

V půl osmé byl písknut budíček, tentokrát bratrem Qídem. Po obvyklém ranním programu (rozcvička, ranní hygiena a úklid stanů) následovala snídaně.

Jelikož byl dnes v plánu celodenní výlet, po snídani jsme si sbalili věci a po deváté hodině odjeli auty do Slavonic. Ve Slavonicích byla auta zaparkována a my se pěšky vydali za obec na výstavu samorostů. Cestou jsme se ztavili na zmrzlině. Na výstavě nás přivítal ochotný pán, majitel této sbírky, který nás všude provedl. Měli jsme možnost vidět různé dřevěné postavy lidí a zvířat, také si prohlédli zajímavá zrcadla, mapy, obličeje a spoustu dalších pozoruhodných děl přírody. Poté, co jsme se nasvačili/poobědvali, vydali jsme se nazpátek k autům.

Dalším cílem tohoto výletu byla vesnice Maříž, ve které jsme si namalovali keramické hrnečky, někteří použili i skautské motivy. Když všichni měli své hrnečky namalovány, odjeli jsme k jezeru Olien, kde jsme se vykoupali a opekli si buřty. Z výletu jsme se vrátili okolo šesté hodiny.

Po večeři bylo osobní volno, jež bylo protaženo až do večerní hygieny a večerky.

6. Den-čtvrtek

Dnes jsem byl vzbuzen již v sedm hodin, protože jsem byl služba do kuchyně. Denním rádcem byl Drak. Mezi sedmou a půl osmou jsem rozdělal v kamnech a uklidil si ve stanu. V půl osmé Drak vzbudil tábor. Po rozcvičce, ranní hygieně a úklidu stanů byla snídaně.

Dopoledne bylo dokončení etapy číslo tři. Pepkův tým vyrobil úplně novou loď, naše družstvo vylepšilo svou plachetnici o kormidlo, vlajku nebo děla. Po dvanácté hodině byl oběd.

Když skončil polední klid, vzali jsme si všichni plavky a nafukovací člun a šli se vykoupat. Poté, co jsme se vrátili od jezera Fort Lake, měli jsme za úkol udělat pro Matyho, Qída a Padyho přezdívkový oheň. Venca určil, že ohnivcem bude Drak, který také dostal za úkol přípravu ohně řídit. Pepek a Komár řezali kůly, Drak si vyrobil faguli, já s ostatními jsem šel na chrastí. Já jsem byl jen půlku času u přípravy slavnostního ohně, protože jsem musel být v kuchyni. Poté, co kluci oheň dokončili, zahrális si přehazovanou, po které následovala večeře.

Po osobním volnu jsme zhlédli ohňostroj, jež si pro nás připravil Štěpánův táta. Potom jsme se všichni shromáždili u ohniště a Drak zapálil hranici. Když oheň dosahoval nejvyšších plamenů, Koksík vybídnul Padyho, Qída a Matyho, aby do ohně hodili kousky březové k ůry s jejich přezdívkami a tím je tak přijali za své.

Spát jsme šli už po půl desáté. Dlouho jsme však nespali, protože asi za hodinu jsme byli vzbuzeni písknutím píšťalky a zakřičením slova přepad. Jako každý rok nás přepadl bratr Žabák a opět se mu podařilo ukradnout sekerku práce, tentokrát když hlídal Drak.

7. DEN-pátek

Rádcem dne byl Pepkem, služba do kuchyně padla na Qída. Po písknutí budíčku jsme všichni vylezli ze stanů. Po několika minutách jsme odběhli na rozcvičku. Když jsme se z ní vrátili, vykonali jsme ranní hygienu a uklidili si ve stanech. Pak byla snídaně.

Po snídani se konala čtvrtá etapa-Kolumbovi je horko. Nejednalo se o žádné soutěžení, ale přesto to byla jedna z nejlepších etap. Poté, co jsme dosnídali, vydali jsme se k rybníku. S sebou jsme si vzali plavky, ručníky, deky, mnoho celt a konstrukci initipky neboli Indiánské sauny, kterou jsme včera vytvářeli.

U rybníka jsme rozdělali oheň a dali nahřívat kameny, také jsme konstrukci upevnili v zemi, uprostřed vykopali jámu na žhavé kameny a celou konstrukci obalili celtami a deky.

Když byly kameny dostatečně horké, první skupina (Komár, Drak a Lvíček) si vlezla do initipky, kameny poskládala do jámy uprostřed a zalili je vodou. Všichni se v sauně vystřídali a všem se líbila.

Poté, co jsme initipku sklidili, vydali jsme se do tábora, kde na nás čekal oběd. Po poledním klidu jsme se šli koupat. Vyzkoušeli jsme i naše lodě, jež jsme vyráběli během třetí etapy. S sebou jsme si vzali také ešusy, do kterých jsme potom nasbírali ostružiny na puding.

Když jsme se vrátili, zbořili jsme tři poslední stany, Štěpán oplachtoval umývárnu. Pracovali jsme už ale bez Komára, protože po saunění odjel na soustředění s klarinetem.

Poté, co jsme vše dodělali, Venca nás svolal k ohništi. Tam družstvům rozdal za předchozí etapy indicie k poslednímu úkolu. Za každou vyhranou etapu udělil tři indicie, za prohranou jednu. Za to, že jsme vyhráli ve stavbě lodí a prohráli ve vytváření bysty, jsme získali čtyři indicie, za remízu v etapě říčka Šupagawá jsme dostali dvě indicie, dohromady jsme tedy měli šest indicií. Druhé družstvo mělo stejný počet jako my, a proto byly pro oba dva dýmy stejné-1492, 50, modrá, bílá, červená, 1 metr x 60 centimetrů. Po chvíli obě dvě skupiny přišli na to, že se jedná o vlajku USA.

Před večeří přijel Žabák, od kterého musel Drak vykoupit sekyrku práce, jež mu Žabák včera ukradnul.

Po vynikající večeři (já a Pepek jsme použili jídlo na přání a objednali si palačinky) bylo osobní volno. Spát jsme šli opět před večerkou.

8. DEN-sobota

V půl osmé nás vzbudilo písknutí budíčku, tentokrát od Matyho. Po poslední rozcvičce, úklidu stanů a ranní hygieně jsme se nasnídali.

Dopoledne byla na programu závěrečná etapa. Ze včerejška jsme věděli, že máme za úkol vytvořit vlajku USA o rozměrech metr x 60 centimetrů, materiál jsme mohli použít jakýkoli.

Po několika hodinách byla díla dokončena. Naše skupina pod mým velením stvořila papírovou vlajku, červené pruhy a modré pole jsme vybarvili fixami, padesát bílých hvězd vystříhali z papíru. Druhé družstvo udělalo temperovou malbu na bílém ubrusu.

Pak jsme na okraji lesa třídili dřevěné klády. Shnilé jsme nanosili k ohništi, použitelné byly srovnány a znovu přikryty plechy. Poté, co jsme toto dodělali, byl oběd.

Odpoledne jsme se byly naposledy vykoupat v jezeru Fort Lake. Také jsme připravovali závěrečný oheň, ohnivcem byl určen Pepek. Mezitím, co jsme řezali dřevěné kůly, nosili chrastí a hledali březovou kůru, přijel bratr Kecal, který tu i přespal.

Když byla pagoda dokončena, převlékli jsme se všichni do krojů a připravili se na slavnostní nástup, jež zanedlouho proběhl. Poté, co byla sejmuta státní vlajka a vyseknuta sekera práce, byl vyhodnocen letošní tábor. Dozvěděli jsme se také vítěze etapové hry-já, Komár, Qído a Pady, nejlepšího táborníka-Qído, nebo vítěze v bodování stanů, kterým jsem se stal opět já. Po nástupu následovala večeře.

Potom jsme se všichni shromáždili u ohniště, kde se pár minut na to rozhořel slavnostní ukončovací oheň.

Spát jsme šli po desáté hodině.

9. Den-neděle

Celý tábor vzbudil poslední hlídač Qído a to už v půl sedmé, abychom měli dostatek času na sbalení tábořiště. Poté, co jsme si sbalili své věci, byla snídaně.

Po snídani jsme sundali ze stanů celty, jež jsme pak i složili, a konstrukce na celty, které byly poskládány k jídelně. Zbytek z podsad jsme nechali stát. Také jsme odnosili všechny lavičky od ohniště k jídelně, oplachtovali latrínu nebo uklidili věci z kuchyně. Mezitím, co jsme takto pracovali, začali přijíždět rodiče.

Když bylo vše uklizeno a věci, které jsme si s sebou přivezli z klubovny, naloženy v autech, odjeli jsme do Jindřichova Hradce, kde jsme věci z aut vyložili a naskládali do klubovny.

Poté, co bylo všechno uklizeno, rozloučili jsme se a odjeli domů.

Účast: Koksík, Venca, Štěpán, Pepek, Komár, Luk, Drak, Lvíček, Maty, Pady, Kvído + pes Tomáš